اخبار   
 

 گردش مالی بخش مسکن سالی 50 هزارمیلیارد تومان است

عضو کمیته مبحث دوم مقررات ملی ساختمان گفت: اگر عمر مفید ساختمان‌ها در کشور به صد سال افزایش پیدا کند، در این صورت می‌توان ادعا کرد مهندسان ساختمان بالاترین نقش را در خلق ثروت ملی ماندگار در کشور به عهده دارند...

گردش مالی بخش مسکن سالی 50 هزارمیلیارد تومان است/چرخ دولت بدون مهندسان نمی‌چرخد

عضو کمیته مبحث دوم مقررات ملی ساختمان گفت: اگر عمر مفید ساختمان‌ها در کشور به صد سال افزایش پیدا کند، در این صورت می‌توان ادعا کرد مهندسان ساختمان بالاترین نقش را در خلق ثروت ملی ماندگار در کشور به عهده دارند.

سید احمد لطفی‌زاده با اعلام مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار «صما» اظهار داشت: هر ساله حدود 50 هزار میلیارد چرخش مالی از طریق بخش ساخت و ساز در چرخه اقتصاد کشور ایجاد می‌شود که این امر خروجی مالی بسیار خوبی برای مجموعه دولت است.

این کارشناس با سابقه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درآمدزایی مذکور را به عنوان یک بازوی کمکی درآمدزایی برای دولت دانست و تصریح کرد: در همین حال صنایع مختلف وابسته به امر ساختمان نظیر کاشی، سرامیک و ... از جمله بخش‌هایی هستند که همزمان با فعالیت در بخش ساختمان، دولت را از امر واردات تا حد زیادی معاف می‌کند و در نتیجه این امر ارزش پول ملی حفظ می‌شود.

لطفی‌زاده در همین حال به نقش پررنگ و برجسته مهندسان حوزه ساختمان در بهینه‌سازی مصرف انرژی اشاره و تاکید کرد: بدون شک اگر قانون بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها اجرایی شود کمک شایانی در صرفه‌جویی در ذخایر انرژی نظیر نفت، گاز و ... می‌شود.

وی همچنین به آمار بسیار بالای مهندسان در بخش دولتی اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از مهندسان در بدنه دولت مشغول به کار هستند و تعداد آنها در بخش کابینه، مجلس، بخش خصوصی و ... به حدی زیاد است که می‌توان ادعا کرد چرخ دولت توسط مهندسان می‌چرخد.

عضو کمیته مبحث دوم مقررات ملی ساختمان همچنین به نقش شاخص مهندسان در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: در زمان جنگ و بعد از اتمام جنگ مهندسان یکی از کارآمدترین اقشار جامعه بودند که نقش بسیار پررنگی در اجرای اقدامات فنی، پل و... ایفا کردند.

لطفی‌زاده همچنین افزایش طول عمر مفید ساختمان‌ها را به عنوان عامل بسیار مهم در خلق ثروت‌های ماندگار ملی دانست و گفت: در همه جای دنیا بالاترین دغدغه دولت‌ها تامین مسکن و خوراک برای شهروندان خود است؛ در این شرایط بدون شک اگر مهندسان قادر شوند مسکن را به عنوان ضروری‌ترین نیاز مردم به بهترین شکل ممکن بسازند، قطعا سهم بسیار بالایی در خلق ثروت‌های ماندگار ایفا خواهند کرد.

  منبع : صما
  13:06   چهارشنبه 6 اسفند 1393  
 نظرات