اخبار   
 

 حکم ساخت و سازهای غیر قانونی در شمال کشور چیست؟

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اگر ثابت شود نهادی در صدور مجوز ساخت و ساز تخلف کرده، قطعا مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت...

حکم ساخت و سازهای غیر قانونی در شمال کشور چیست؟

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اگر ثابت شود نهادی در صدور مجوز ساخت و ساز تخلف کرده، قطعا مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

پیروز حناچی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ساخت و سازهای حریم دریا به ویژه در استان‌های شمالی کشور اظهار کرد:‌ ساخت و سازها در شمال کشور یک فرآیند است که در داخل محدوده قانونی، در داخل محدوده حریم، خارج از حریم و در داخل محدوده روستاها صورت می‌گیرد که برای هر کدام حکم جداگانه‌ای وجود دارد.

وی افزود:‌ در داخل محدوده قانونی و حریم‌ها سندهای مصوبی وجود دارد که شهرداری‌ها ملزم به رعایت آن‌ها هستند و اگر در این حریم‌ها پروانه‌ای صادر شود شهرداری تخلف کرده و قابل پیگرد قانونی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در روستاها بارگذاری‌های پیش‌بینی نشده‌ای وجود دارد، اظهار کرد: به طوری که برج 20 طبقه در طرح هادی روستاها وجود ندارد و وقتی با چنین مواردی روبرو می شویم معلوم است که دهیار آن روستا تخلف کرده که ما در این زمینه پیگیری‌های خود را انجام می دهیم.

به گفته حناچی چند جلسه در شورای عالی شهرسازی برگزار شده و طرح گزارش این تخلفات مطرح شده در حال حاضر با استانداران جلساتی داشته‌ایم برای آن که بتوانیم از روند تخریب و زمین‌های کشاورزی منابع طبیعی و جنگل‌ها اقدام عملی داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که در این فرآیند همه اجزا نقش‌بازی می کنند و ما به عنوان یک دستگاه حاکمیتی طرح مساله می کنیم، افزود: استانداران ابزارهای حاکمیتی برای جلوگیری از تخلفات را دارند. همچنین شهرداران، فرمانداران و بخش‌داران نیز اجزایی هستند که باید هم جهت حرکت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اگر هر کدام از این اجزا بر خلاف قانون عمل و پروانه‌هایی صادر کنند خلاف است و باید متوقف شود؛ به طوری که این هماهنگی باید بین اجزا صورت گیرد.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  12:40   دوشنبه 10 شهریور 1393  
 نظرات