اخبار   
 

 بررسی دوباره‌ی طرح تفصیلی ویژه‌ی منطقه‌ی ۲۲ تهران در کمیته‌ی فنی شورای عالی شهرسازی

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به شهردار و همچنین استاندار تهران، مصوبه‌ی شورای عالی شهرسازی را در زمینه‌ی طرح تفصیلی ویژه‌ی منطقه‌ی ۲۲ تهران ابلاغ کرد؛ که بر پایه‌ی ابلاغیه، مقرر شده تا کمیته‌ی فنیِ یک طرح یادشده را با رعایت چارچوب‌های شورا بررسی کرده و نتیجه را به شورای‌عالی ارائه کند ...

بررسی دوباره‌ی طرح تفصیلی ویژه‌ی منطقه‌ی ۲۲ تهران در کمیته‌ی فنی شورای‌عالی شهرسازی
■ نتیجه برای تصمیم‌گیریِ نهایی به شورا ارائه می‌شود


دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به شهردار و همچنین استاندار تهران، مصوبه‌ی شورای عالی شهرسازی را در زمینه‌ی طرح تفصیلی ویژه‌ی منطقه‌ی ۲۲ تهران ابلاغ کرد؛ که بر پایه‌ی ابلاغیه، مقرر شده تا کمیته‌ی فنیِ یک طرح یادشده را با رعایت چارچوب‌های شورا بررسی کرده و نتیجه را به شورای‌عالی ارائه کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به پیروز حناچی شهردار تهران و محسنی بندپی استاندار و رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران مصوبه شورای‌عالی را پیرامون طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ تهران ابلاغ کرد.

در مصوبه فوق آمده است: به استحضار می‌رساند شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۷.۱۰.۲۴خود طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲ تهران که در راستای تکلیف مقرر در بند ۱۰ مصوبه مورخ ۹۳.۷.۲۸ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تهیه شده است را با عنایت به مصوبه شماره ۵۸۳ مورخ ۹۷.۹.۱۹ کمیسیون ماده ۵ تهران مورد بررسی قرار داد و مقرر نمود کمیته فنی شماره یک طرح مذکور را با رعایت چارچوب‌های زیر مورد بررسی قرار داده و نتیجه را جهت اتخاذ تصمیم نهایی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارایه نماید.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

۱. شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در راستای احکام فرادست قبلی از جمله احکام مجموعه شهری و طرح جامع بر کنترل سقف جمعیت‌پذیری منطقه ۲۲ و ایفای نقش آن به عنوان مرکز استقرار خدمات بزرگ مقیاس با غلبه تفرج و گردشگری در مقیاس ملی و فراملی تاکید می‌نماید.

۲. با توجه به اینکه بر اساس گزارش شهرداری تهران به واسطه اقدامات قبلی ظرفیت سکونتی معادل ۴۷۵ هزار نفر در منطقه ایجاد شده است مقرر شد کمیته فنی با همکاری موثر شهرداری تهران نسبت به احصا و بررسی حقوق و تعهدات اقدام نموده و از همه تدابیر قانونی جهت تعدیل ظرفیت مذکور استفاده نماید.

۳. مجموعه ضوابط احداث بنا (اعم از پهنه بندی یا ضوابط و مقررات عام و خاص) به نحوی تدقیق شود که امکان تفسیر آتی برای آن فراهم نباشد.

۴. گسل‌های تدقیق شده و حرایم آن بر اساس آخرین ابلاغیه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در اسناد طرح، منعکس شود.

ـ در پیوند با همین موضوع :
(با کلیک بر روی هر عنوان، صفحه‌ی مربوط به آن مطلب برای شما گشوده خواهد شد.)
هشدار نسبت به فاجعه‌ی زیست‌محیطی در منطقه‌ی ٢٢ پایتخت
انفجار ساخت‌وساز و جمعیت در منطقه‌ی ۲۲ تهران
تداوم برج‌سازی در باغ‌های منطقه‌ی ۲۲ تهران
قطارِ از ریل خارج‌شده‌ی منطقه‌ی ۲۲ تهران به ریلِ قانون بازمی‌گردد
درخواست توقف ساخت‌وساز در منطقه‌ی ۲۲ تهران / لزوم بازنگری در طرح تفصیلی پایتخت
گفت‌وگو با شهردار منطقه‌ی ۲۲ تهران
بلندمرتبه‌سازی در فضای سبز : برج‌سازی در منطقه‌ی ۲۲ تهران با شدت تمام ادامه دارد
اصلاح رویه‌ی نادرستِ ساخت‌وساز در منطقه‌ی ۲۲ تهران
بحران فروش تراکم در شمال تهران

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  08:19   چهارشنبه 17 بهمن 1397  
 نظرات