اخبار   
 

 بخشنامه نظارت کاردان‌ها در شهرهای با جمعیت ۵۰ هزار نفر هنوز تصویب نشده است

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور با بیان این ‌که بخشنامه نظارت کاردان‌ها در شهرهای با جمعیت ۵۰ هزار نفر هنوز تصویب نشده است، گفت...

بخشنامه نظارت کاردان‌ها در شهرهای با جمعیت ۵۰ هزار نفر هنوز تصویب نشده است

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور با بیان این ‌که بخشنامه نظارت کاردان‌ها در شهرهای با جمعیت ۵۰ هزار نفر هنوز تصویب نشده است، گفت:‌ شرایط کاری باید به گونه‌ای تعریف شود که بخش‌های تاثیرگذار در بخش ساختمان، ظرفیت ‌و توانمندی‌ خود را ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان نظام کاردانی ساختمان، مهدی موذن افزود: در حال حاضر بخشنامه‌ای برای نظارت کاردان‌های فنی در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر روی میز مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی است، اما هنوز به امضا نرسیده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه نوع و شیوه‌ی ساخت‌و‌ساز و همچنین بکارگیری افراد باصلاحیت در این حوزه حایز اهمیت است، اظهار داشت: متاسفانه مسئولین به برخی از این موارد، توجه کافی نداشته‌اند و باید پذیرفت که صنعت ساختمان، چرخه معیوبی است که تاکنون تفکر زیرساختی در آن به‌طور جدی وجود نداشته‌است.

وی با اشاره به‌اینکه مجمع عمومی سالیانه سازمان از ساعت 14 تا 17 روز دوشنبه مورخ 10/09/93 با حضور مسئولین وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و سایر مراکز ذیربط و اعضای سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران برگزار خواهد شد، تصریح کرد: نشست‌ها و جلساتی که با حضور مسئولین و افراد باصلاحیت و موثر در صنعت ساخت‌و‌ساز انجام می‌شود، فرصت مغتنم و مناسبی برای گره‌گشایی از مشکلات این قشر تاثیرگذار خواهدبود.

موذن اظهار داشت: تلاش گسترده‌ای را به عمل آورده‌ایم تا نظر مساعد مسئولین را جلب کنیم تا با مرتفع شدن موانع و آیین نامه های بازدارنده، زمینه فعالیت کاردان های فنی فراهم شود.

وی تصریح کرد: این سازمان طی سال‌های‌ گذشته فراز و نشیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته و وارد مرحله جدیدی شده است، در این راستا، حضور حداکثری اعضا در حمایت و پشتیبانی از پیگیری های انجام شده ضرورت دارد و انتظار می رود اعضای سازمان با حضور در مجمع عمومی ضمن صحه گذاردن به اقدامات انجام شده، آمادگی خود را جهت مشارکت در آبادانی کشور عزیز اسلامی‌مان اعلام کنند.

موذن با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته در صنعت ساختمان همواره شاهد معضلی به نام«اقتصاد مسکن و آسیب‌های جدی آن» بوده‌ایم، افزود: مسئولین در این حوزه اقداماتی انجام داده‌اند و هدف از انجام آنها، تامین مسکن، تولید انبوه و غلبه بر قیمت‌های کاذب بود.

رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور افزود: با توجه به اهمیت نیروی انسانی به خصوص اعضای سازمان نظام کاردانی ساختمان، امید است برای برون رفت از مشکلات موجود، با نگاه واقع‌بینانه، تمهیدات لازم را فراهم کنند تا کاردان‌های فنی در ساخت‌و‌ساز به‌کار گرفته شوند.

قابل ذکر است مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران از ساعت 14 تا 17 روز دوشنبه مورخ 10/09/93 در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

  منبع : خبرگزاری فارس
  15:50   شنبه 1 آذر 1393  
 نظرات