اخبار   
 

 بازخوانی خاطرات محله‌ی «چهارراه کالج» تهران

امروز در بخش «گزارش‌ها»ی وبگاه، در گزارشی مصور نگاهی انداخته‌ایم به محله‌ی «چهارراه کالج» شهر تهران و فضای شهریِ «پل کالج». این پل در مرکز تهران روی تقاطع خیابان‌های حافظ و انقلاب ساخته شده و گویا نامش برگرفته از نام کالج آمریکایی یا همان دبیرستان البرز است که در ضلع شمالی این پل قرار دارد. شماری از ساکنانِ قدیمیِ محله می‌گویند پل را مهندسان بلژیکی در میانه‌ی دهه‌ی ۱۳۵۰ خورشیدی ساخته‌اند. به همراهان و همکاران ارجمندمان پیشنهاد می‌کنیم دیدن و خواندنِ این گزارش را از دست ندهند ...

بازخوانی خاطرات محله‌ی «چهارراه کالج» تهران
با نگاهی به چهره‌ی امروز آن


امروز در بخش «گزارش‌ها»ی وبگاه، گزارشی مصور از «ایسنا» را بازنشر کرده‌ایم و طی آن، نگاهی انداخته‌ایم به محله‌ی «چهارراه کالج» شهر تهران و فضای شهریِ «پل کالج». این پل در مرکز تهران در مسیر شرقی ـ غربی روی تقاطع خیابان‌های حافظ و انقلاب ساخته شده و گویا نامش برگرفته از نام کالج آمریکایی یا همان دبیرستان البرز است که در ضلع شمالی این پل قرار دارد. شماری از همسایه‌های قدیمیِ ساکن در این محل می‌گویند پل را مهندسان و کارشناسان بلژیکی در میانه‌ی دهه‌ی ۱۳۵۰ خورشیدی ساخته‌اند.

اندک همسایه‌های قدیمیِ محل معتقدند پیش از ساخت این پل، خیابان شاه‌رضای سابق (انقلاب کنونی) مرکز و اصل تهران بوده و محل احداث پل کالج، از زیباترین نقاط شهری تهران به شمار می‌رفته، اما اکنون سال‌هاست که جز ترافیک و سروصدای خودروها و موتورسیکلت‌ها و آلودگی برای اهالی و ساکنان و در نتیجه، کوچ کسبه‌ی قدیمی، ارمغان دیگری نداشته است. محل، پیش از این، بورس بزازهای تهران بوده و برای خود آوازه‌ای داشته است؛ اما پس از احداث این پل و تحت تاثیر قرار گرفتن این بازار، کم‌کم کسبه از این محل رفتند یا تغییر شغل دادند. در حال حاضر هم از همه نوع صنفی در این منطقه فعالیت دارند، که قدیمی‌ترها از این موضوع به شدت ناراضی‌اند.


با کلیک بر روی تصویر زیر، گزارش «داستان پل کالج» برای شما گشوده خواهد شد.
با کلیک بر روی تصویر بالا، گزارش «داستان پل کالج» در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : تحریریه و تأمین محتوای ‌iiiwe.com
  14:22   یکشنبه 11 آبان 1399  
 نظرات