اخبار   
 

 کاهش استهلاک و افزایش ایمنی هدف اصلی نگهداری ساختمان‌ها است

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: نگهداری از ساختمان‌ها دارای هشت مزیت است که کاهش استهلاک و افزایش عمر مفید ساختمان از جمله مباحث اصلی نگهداری ساختمان‌ها به شمار می‌رود...

کاهش استهلاک و افزایش ایمنی هدف اصلی نگهداری ساختمان‌ها است

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: نگهداری از ساختمان‌ها دارای هشت مزیت است که کاهش استهلاک و افزایش عمر مفید ساختمان از جمله مباحث اصلی نگهداری ساختمان‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حامد مظاهریان در ششمین همایش مقررات ملی ساختمان با عناوین مراقبت و نگهداری از ساختمان با اشاره به اینکه در سال 1366 مقررات ملی ساختمان تدوین گردید گفت: در سال 1374 تجدیدنظری در قوانین و مقررات ملی ساختمان انجام شد و به تصویب مجلس رسید.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بعد از گذشت دو دهه از اجرای قوانین نظام مهندسی ساختمان و همچنین کنترل ساختمان‌ها باید دوباره مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای قوانین و مقررات ملی ساختمان دارای اهداف بسیاری است که مهم‌ترین هدف آن دارا بودن حداقل ایمنی و تأمین سلامت است این مباحث باید و نبایدهایی است که از مهندسان انتظار می‌رود و این قوانین در مباحث 22 گانه شکل گرفته است.

مظاهریان یادآور شد: در وزارت راه و شهرسازی ترویج و اجرای این وظایف در دستور کار قرار گرفته است و از همکاری تمامی بخش‌ها در این زمینه استفاده کرده‌ایم و دبیرخانه‌ای را در استان‌های مختلف تأسیس کرده‌ایم تا بتوانند متولی این کارها باشند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: استان فارس در حال حاضر دارای دبیرخانه دائمی مباحث و مقررات ملی ساختمان است و استان فارس نیز در بحث انرژی دارای دبیرخانه دائمی است همچنین در حوزه مصالح ساختمانی، شهرهای یزد و سمنان کاندیدا شده‌اند.

وی در ادامه افزود: در بخش‌های نگهداری ساختمان ما به دنبال ایجاد یک کار تخصصی هستیم و به هیچ وجه نگاه علمی حاکم نیست.

مظاهریان با اشاره به اینکه ساختمان عنوان گران‌ترین کالای مردم در طول حیات خود است افزود: ساختمان‌ها از زمان ساخت تا زمان بهره‌برداری باید دارای حداکثر امنیت باشند و عمر مفید آنها باید بسیار بالا باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: ساختمان‌ها باید از کوچک‌ترین تجهیزات از جمله نگهداری در بخش تأسیسات و همچنین آسانسور برخوردار باشند.

مظاهریان با اشاره به مزیت‌های نگهداری مناسب ساختمان‌ها اظهار داشت: کاهش استهلاک، افزایش ایمنی، افزایش عمیر مفید ساختمان، ارتقای بهره‌وری از مزیت‌های نگهداری ساختمان‌ها هستند.

وی در ادامه افزود: صرفه‌جویی‌های مادی، پیشگیری از هزینه‌های تعمیراتی، کاهش ضایعات از دیگر مزیت‌های نگهداری ساختمان به شمار می‌رود.

  منبع : باشگاه خبرنگاران
  12:18   چهارشنبه 6 اسفند 1393  
 نظرات