اخبار   
 

 نابودی ۷هزار هکتار باغ در دوران مدیریت قالیباف

قالیباف در نخستین مناظره‌ی انتخاباتی از کم‌کاری‌های دولت در حوزه‌ی محیط زیست انتقاد کرد. این در‌حالی‌ست که به گفته‌ی یکی از اعضای شورای شهر، در دورانِ دوازده‌ساله‌ی مدیریت او هفت‌هزار هکتار از باغ‌های تهران نابود شده است ...

نابودی ۷هزار هکتار باغ در دوران مدیریت قالیباف
■ سردار، با چه کارنامه‌ای دولت را نقد می‌کنید!؟


قالیباف در نخستین مناظره‌ی انتخاباتی از کم‌کاری‌های دولت در حوزه‌ی محیط زیست انتقاد کرد. این در‌حالی‌ست که به گفته‌ی یکی از اعضای شورای شهر، در دورانِ دوازده‌ساله‌ی مدیریت او هفت‌هزار هکتار از باغ‌های تهران نابود شده است.

اگر فقط برای چند دقیقه کلید واژه "نابودی باغ‌های تهران" را در گوگل جستجو کنید گزارش‌های زیادی از قطع و نابودی شبانه درختان باغ‌ها و تبدیل آن‌ها به برج می‌خوانید، نابودی که بیش‌تر ان در دوران حاکمیت قالیباف بر شهر تهران اتفاق افتاده است.
قالیباف در اولین مناظره انتخاباتی خود دولت را محکوم کرد که در حوزه محیط زیست هیچ فعالیت قابل قبولی نداشته است و درخت‌کاری را رها کرده است و همین موضوع باعث تشدید آلودگی هوا شده است. این در حالی است که او به عنوان شهردار تهران مجوز‌های زیادی برای قطع درختان و ساخت برج باغ‌ها صادر کرده است.

در اولین مناظره و به گفته روحانی قالیباف در دوران مدیریت خود درختان صدساله را قطع و درختانه یکساله را جایگزین آن‌ها کرده و درعین حال به ساخت برج‌هایی در کوچه‌های ده متری نیز مجوز ساخت داده است.

این گفته روحانی را غلامرضا انصاری،عضو شورای شهر تهران تایید می‌کند و با اشاره به ۱۲ سال مدیریت قالیباف در شهرداری تهران می‌گوید: هفت ‌هزار هکتار باغ‌های شمال شهر تهران طی سال‌های مدیریت ایشان نابود شد و حدود ۶۰‌هزار‌میلیارد بدهی روی دست شهرداری تهران ماند.


او ادامه می‌دهد: قالیباف اموال، مستغلات و زمین‌هایی که می‌توانست در شرایط بحرانی به مدد مدیریت شهری بیایند را از بین برد و پروژه‌های نمایشی با بودجه‌های فراقانونی به اجرا درآورد. وی افزود: پل صدر و پل نیایش قرار بود با ۸۰۰‌میلیارد تومان تمام شود، ولی تا امروز ۷۰۰‌هزار‌میلیارد تومان هزینه برداشته است و قطعا با توجه به اینکه روی گسل فعال زلزله ساخته شده‌اند، تبعات بسیار بدی در آینده‌ خواهند داشت، در حالی که با همین بودجه می‌توانست خط دو و سه مترو را تمام کند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه حساس‌ترین پست‌های شهرداری را در اختیار نیروهای بازنشسته نظامی قرار داده است، اضافه می‌کند: «من تعجب می‌کنم که چطور بازنشسته‌ها می‌توانند مدیریت مدرن انجام دهند، اما افراد تحصیل‌کرده و متخصص مدیریت سنتی دارند؟».

انصاری در پاسخ به این سوال که آیا ادعای شهردار تهران مبنی بر تولید برق از زباله درست است یا نه، می‌گوید: در ۱۲ سال مدیریت قالیباف بر شهرداری هیچ اقدام مثبتی در زمینه بازیافت زباله انجام نشده و این کارخانه برق نیز حتی ۲۰ درصد زباله تهران را پوشش نمی‌دهد و از تکنولوژی‌های عقب‌افتاده در آن استفاده شده که هیچ منفعتی برای شهر ندارد. اگر مدعی است شهرداری از بازیافت زباله درآمد دارد، ارقام و عددها را اعلام کند و گزارشات مالی را به مردم ارائه دهد. او در ادامه افزود: قالیباف هرگز پاسخ درستی در شورا به سؤالات اعضا نداد.

  منبع : وبگاه تیتر شهر
  13:17   یکشنبه 10 اردیبهشت 1396  
 نظرات