اخبار   
 

 تکلیف دادستانی برای ساختمان‌های ناامن

عضو شورای شهر تهران با اشاره به نخستین نشست مشترک دادستانی تهران، شهرداران مناطق و سازمان آتش‌نشانی برای احصای ایمنی ساختمان‌های پر خطر، گفت: بر این اساس، ساختمان‌های پر خطر شهر تهران اولویت‌بندی شدند و مالکانی که ساختمانشان در اولویت اول قرار دارند، موظف هستند ظرف مهلت مقرر اعلام شده از سوی دادستانی نسبت به ایمن‌سازی اقدام کنند ...

تکلیف دادستانی برای ساختمان‌های ناامن

عضو شورای شهر تهران با اشاره به پی‌گیری‌های مکرر از سوی کمیته‌ی فنی و حقوقی شورا در رابطه با موضوع «پلاسکو»، اعلام کرد: نخستین نشست مشترک دادستانی تهران، شهرداران مناطق و سازمان آتش‌نشانی برای احصای ایمنی ساختمان‌های پر خطر تشکیل شد. اقبال شاکری گفت: بر این اساس، ساختمان‌های پر خطر شهر تهران اولویت‌بندی شدند و مالکانی که ساختمانشان در اولویت اول قرار دارند، موظف هستند ظرف مهلت مقرر اعلام شده از سوی دادستانی نسبت به ایمن‌سازی اقدام کنند.

او افزود: در صورت سرپیچی از حکم دادستانی حکم توقف فعالیت ساختمان صادر خواهد شد. رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بر اساس این گزارش ۴۹۰۰ ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و اداری در اولویت یک قرار دارند که بیشترین تعداد این ساختمان‌ها در مناطق ۱۲ و ۱۵ قرار دارد. شاکری اظهار کرد: ۲ هزار ساختمان در اولویت ۲ و سیصد ساختمان در اولویت یک قرار دارند که باید بر حسب درجه اولویت به سرعت نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌ها اقدام شود. او گفت: چنانچه تحت هر شرایطی این کار به سرانجام نرسد با تصویب شورا لیست ساختمان‌های پر خطر شهر تهران را اعلام عمومی خواهیم کرد.

example-image
  منبع : روزنامه‌ی دنیای اقتصاد
  09:30   دوشنبه 2 اسفند 1395  
 نظرات