اخبار   
 

 نام‌گذاری بوستانی در تهران به نام زنده‌یاد توران میرهادی

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درخصوص ساخت‌وساز بدون ضابطه در خیابان نارنجستانِ منطقه‌ی یکِ تهران هشدار داد و خواستار برخورد با متخلفان از سوی مدیریت شهری جدید شد ...

نام‌گذاری بوستانی در تهران به نام زنده‌یاد توران میرهادی
■ تذکر درباره‌ی ساخت‌وساز غیرقانونی خیابان نارنجستان تهران


عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درخصوص ساخت‌وساز بدون ضابطه در خیابان نارنجستانِ منطقه‌ی یکِ تهران هشدار داد و خواستار برخورد با متخلفان از سوی مدیریت شهری جدید شد.

به گزارش ایسنا، علی اعطا صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم که در سال ۹۴ برای ملک مسکونی در خیابان نارنجستان ششم واقع در خیابان پاسداران پروانه ساخت ۱۵ طبقه که شامل ۵ طبقه زیر و ۱۰ طبقه روی زمین بود صادر شده است، گفت: تاکنون ۹ طبقه از این ساختمان ساخته شده است.

وی گفت: زیر پهنه مصوب این زمین ۱۱۴۹ متری R۱۲۲ است که ساخت و ساز با سطح اشغال ۶۰ درصد و تراکم ۳۰۰ درصد حداکثر در ۵ طبقه پیش‌بینی شده است و متاسفانه اطلاعاتی مبنی بر اینکه تغییر کاربری در کمیسیون ماده ۵ صورت گرفته نیز موجود نیست.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه ۳۹ اصله درخت از جمله ۶ درخت مستمر و یک ساختمان دو طبقه کم تراکم نیز در این زمین وجود داشته که حالا این درختان از بین رفته است، گفت: قطعا در صورت تکمیل ساخت این ساختمان به دلیل افزایش تراکم فراتر از ضوابط پیش‌بینی شده قطعا با مشکلاتی در حوزه کالبدی، ترافیکی و... مواجه می‌شویم ، هرچند این تخلف در دوره مدیریت شهری پیشین رخ داده اما انتظار می‌رود با توجه به حساس شدن افکار عمومی با این گونه تخلفات برخورد و با توجه به اهمیت قانون‌مداری شهرداری هرچه سریع‌تر، تخلفات را پیگیری کند و با متخلفان برخورد کند.

اعطا افزود: شهرداری می‌بایست اسناد و گزارشات توجیهی مربوط به این ملک و گزارش برخورد با متخلفان را به شورا ارائه کند و درخصوص بازنگری در پروانه ساختمان این ملک اقدام کند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.‌

نامگذاری بوستانی به نام شهید حججی

به گزارش ایسنا، همچنین در ادامه جلسه اعضای شورای شهر تهران ظهر امروز نامگذاری بوستانی بی نام واقع در محدوده منطقه ۱۱ را به نام شهید حججی نامگذاری کردند.

این نامگذاری بوستان بی نام اولین نامگذاری است که از سوی اعضای شورای شهر پنجم انجام شده است.

نامگذاری بوستانی به نام "توران خانم"

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران پس از نامگذاری بوستانی در منطقه ۱۱، نامگذاری بوستانی واقع در منطقه ۲۱ به نام توران خانم را در دستور کار قرار دادند که حجت نظری به عنوان پیشنهاد دهنده این نامگذاری، گفت: توران میرهادی از فعالیت حقوق کودکان بود که تالیفات زیادی در این حوزه داشت و پیشنهاد می‌شود در راستای ترویج فرهنگ شهر دوستدار کودک این بوستان به نام این بانوی فعال در حوزه کودکان نامگذاری شود.

با رأی اکثریت آراء این نامگذاری صورت گرفت. همچنین اعضای شورای شهر به نامگذاری بوستانی به نام دامپزشکی واقع در خیابان دامپزشکی در منطقه ۱۱ نیز رای مثبت دادند.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  20:09   سه شنبه 21 آذر 1396  
 نظرات