اخبار   
 

 ساماندهی فروش تراکم و حفظ باغات شهر تهران

در جلسه امروز این بحث در فضای خوبی ادامه یافت که به حفظ باغات و همچنین جلوگیری از افزایش تراکم غیرمنطقی ساخت مسکن با توجه به مسائل تامین آب و حفظ محیط زیست و ترافیک و ضرورت جلوگیری از بارگذاری بیش از حد در منطقه 22 کمک می کند...

جلسه شورایعالی شهرسازی ؛ ساماندهی فروش تراکم و حفظ باغات شهر تهران

دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری از تلاش برای انطباق دو طرح تفضیلی و طرح جامع شهر تهران خبر داد و گفت : در جلسه امروز این بحث در فضای خوبی ادامه یافت که به حفظ باغات و همچنین جلوگیری از افزایش تراکم غیرمنطقی ساخت مسکن با توجه به مسائل تامین آب و حفظ محیط زیست و ترافیک و ضرورت جلوگیری از بارگذاری بیش از حد در منطقه 22 کمک می کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،پیروزحناچی گفت: طرح جامع شهرتهران در سال 1386 تهیه و تصویب شده است که در ادامه ان طرح تفضیلی به استناد طرح جامع تهیه شد اما فاصله خیلی زیادی با طرح جامع دارد.

وی افزود: در جلسه امروز همچنین بافت های فرسوده و ارائه تراکم تشویقی بررسی و تاکید شد ناپایداری نباید تنها عامل برای تراکم تشویقی باشد بلکه باید به سه عامل ناپایداری ، ریزدانگی و اندازه قطعه هم توجه شود.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی افزود: تفاهم خوبی با اعضای شورای شهر و شهرداری تهران داریم و در بخشی از مواردی که امروز تصویب شد و عمدتا درباره دستورالعمل 8 بندی و تراکم سنگین در باغات بود، به جمع بندی خوبی رسیدیم که امروز ابلاغ می شود و راه فرار یا تفسیر غیرتخصصی و دخالت مراکزی را که مسئولیت مستقیم ندارند ، می بندد.

حناچی تصریح کرد: جهت گیری های ارائه تراکم های مسکونی و تجاری بی ضابطه باید در همه محدودهای شهری بسته و متوقف شود و نباید اجازه دخالت به مراجعی داده شود که مسئولیت مستقیم ندارند یا پاسخگو هم نیستند که همه این موارد برارود و تبیین شده است.

حناچی گفت : هنوز همه بحث ها بررسی نشده است و ادامه دارد.

  منبع : باشگاه خبرنگاران
  14:20   سه شنبه 6 آبان 1393  
 نظرات