اخبار   
 

 آرای دکتر آخوندی و سیدمهدی هاشمی برابر شد!

با اعلام نتایج هفتمین دوره‌ی انتخابات هیأت‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران، ترکیب این هیأت‌مدیره دگرگون شد...

آرای دکتر آخوندی و سیدمهدی هاشمی برابر شد!

با اعلام نتایج هفتمین دوره‌ی انتخابات هیأت‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران، ترکیب این هیأت‌مدیره دگرگون شد.

در این دوره چهره‌های شاخصی چون علی نیکزاد، وزیر راه و شهرسازی دولت احمدی‌نژاد و اکبر ترکان، رییس کنونی سازمان نظام مهندسی، پیش از برگزاری انتخابات از حضو در این دوره انصراف دادند.

چهره‌های مطرحی هم مانند سعید غفرانی، رییس سازمان نظام مهندسی تهران و سیدمهدی هاشمی، رییس سازمان نظام مهندسی در دولت احمدی‌نژاد نتوانستند آرای لازم را برای ورود به هیأت مدیره کسب کنند.

تعداد آرای پایین سید مهدی هاشمی از نکات جالب این دوره از انتخابات بود. رییس کمیسیون عمران مجلس که پیش‌تر شایعات انصراف و ردصلاحیت خود را تکذیب کرده بود تنها 178 رای کسب کرد که تقریباً با آرای مخالفان استیضاح آخوندی برابری می‌کند.

سید مهدی هاشمی که از مخالفان سرسخت رویه وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رفت یکی از ارکان اصلی طرح استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مجلس بود.

در این استیضاح که به یکی از ضعیف‌ترین و کم‌پشتوانه‌‌ترین استیضاح‌های مجلس شورای اسلامی تبدیل شد آخوندی با 72رای موافق،175 رای مخالف، 5رای ممتنع به استیضاح از مجموع 252 آراء ماخوذه توانست رای اعتماد مجلس را مجدداً کسب کند.

با این حال تعداد آرای سید مهدی هاشمی در انتخابات نظام مهندسی اندکی بیشتر از رای اعتماد به آخوندی است، با این تفاوت که تعداد رای‌دهندگان نظام مهندسی نزدیک به 10 هزار نفر بود!

برگرفته از : پایگاه خبری اسکان (اسکان‌نیوز)

  منبع : توسط امیر یاشار فیلا
  12:00   سه شنبه 28 مهر 1394  
 نظرات