اخبار   
 

 وزیر راه اقدام فوری برای حل مشکلات مسکن نکند، استیضاحش می‌کنیم

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به استیضاح وزیر راه به دلیل عدم پایبندی به تعهدات گفت:آخوندی باید هرچه سریعتر برنامه خود در رابطه با رفع نگرانی‌های مردم در بخش مسکن را اعلام کند، در غیر اینصورت ناگزیر به استیصاح وی هستیم...

وزیر راه اقدام فوری برای حل مشکلات مسکن نکند، استیضاحش می‌کنیم

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به استیضاح وزیر راه به دلیل عدم پایبندی به تعهدات گفت:آخوندی باید هرچه سریعتر برنامه خود در رابطه با رفع نگرانی‌های مردم در بخش مسکن را اعلام کند، در غیر اینصورت ناگزیر به استیصاح وی هستیم.

سیدمهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: با تعهدات و قول‌های داده شده توسط وزیر راه و شهرسازی و ریاست محترم جمهوری در موضوع مسکن مهر، طیف گسترده‌ای از مردم انتظاراتی را در این بخش دارند.

وی با تاکید بر این‌که هنوز مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که رفع نشده است، تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی اهتمام و اولویت لازم را برای حل این مشکل نداشته‌اند به طوریکه به دفعات تجمعات متعددی در محدوده ساختمان مجلس، وزارت راه و شهرسازی یا بخش‌های مربوطه برگزار شده است.

وی با بیان این‌که وزارت نیرو و بخش‌های مرتبط در سایر دستگاه‌ها نیز اهتمام و توجه لازم را در این بخش نداشته‌اند مسئولیت مستقیم عدم پایبندی به تعهدات را متوجه وزیر راه و شهرسازی دانست و افزود: چنانچه این وضعیت با قید فوریت و اولویت مسکن مهر، طرح جامع مسکن، امنیت پروازها و بخش ریلی صورت نگیرد ناگزیر به استیصاح وزیر راه و شهرسازی هستیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تذکرات متعدد نمایندگان مجلس به وزیر راه و شهرسازی گفت: با این وجود نه در مسکن مهر، نه در ایمنی صنعت هوایی و نه در طرح جامع مسکن تحولی روی نداده است. متاسفانه رکود حاکم بر مسکن باعث شده، 140 موضوع شغلی در ارتباط با ساختمان دچار رکود شود که این وضعیت تولید ما را در بخش‌های مختلف دچار مشکل کرده است.

هاشمی در بخشی دیگری از سخنانش یکی دیگر از معضلات بی‌توجهی به بخش مسکن را کاهش تولید و به تبع آن انباشت تقاضا دانست و افزود: با این وضع در آینده نزدیک دچار کمبود جدی در این بخش خواهیم شد و مشکلات جدی‌تر را پیش‌رو خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که دولت و وزارت راه باید در حوزه تولید مسکن و خروج این بخش از رکود توجه جدی داشته باشد، اظهار کرد: باید در این بخش بودجه مورد نیاز تامین و تزریق شود و بایستی با وام خرید و وام ساخت بخش مسکن را که موجب افزایش جدی اشتغالزایی می‌شود از رکود خارج کرد.

وی تاکید کرد: انتظار مجلس این است که مواردی که به آن اشاره شد تا قبل از پایان سال‌جاری با جدیت مورد توجه قرار گرفته و اقدامات لازم در رابطه با آنها صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا با این تفاسیر وزیر راه و شهرسازی تا پایان امسال فرصت دارد، گفت: خیر، مجلس تا پایان سال صبر نمی‌کند، وزیر راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر برنامه خود را در بخش‌های ذکر شده اعلام کند تا مردم از نگرانی به‌خصوص در بخش مسکن از بین برود.

هاشمی ادامه داد:‌ با توجه به تعطیلات سال نو باید ایمنی و امنیت خاطر را در بخش‌های مختلف هوایی، زمینی و ریلی به وجود آوریم تا نگرانی‌ها در این بخش‌ها را نیز به حداقل برسانیم.

  منبع : تسنیم
  10:30   یکشنبه 19 بهمن 1393  
 نظرات