اخبار   
 

 تأکید دکتر آخوندی بر عبرت گرفتن از بحران‌های شهریِ چهار کلان‌شهر کشور

وزیر راه و شهرسازی با طرح این پرسش که «در تهران با توجه به مشکلاتی که در زمینه‌ی آب و هوا و ترافیک دارد، آیا می‌توان ۱۵میلیون نفر را بارگذاری کرد؟»، گفت: متأسفانه در کوهپایه‌های تهران مجوزهای ساختمان‌های بلندی داده شده که در کریدورهای اصلی هوای تهران ساخته شده‌اند و با این کار عملاً گردش هوا در شهر تهران به دلیل موانع فروان با مشکلات عمده‌ای مواجه شده است ...

تأکید دکتر آخوندی بر عبرت گرفتن از بحران‌های شهریِ چهار کلان‌شهر کشور
■ تشدید مشکلات زیستی تهران با ساخت بناهای بلند در کریدورهای اصلی


وزیر راه و شهرسازی با طرح این پرسش که «در تهران با توجه به مشکلاتی که در زمینه‌ی آب و هوا و ترافیک دارد، آیا می‌توان ۱۵میلیون نفر را بارگذاری کرد؟»، گفت: متأسفانه در کوهپایه‌های تهران مجوزهای ساختمان‌های بلندی داده شده که در کریدورهای اصلی هوای تهران ساخته شده‌اند و با این کار عملاً گردش هوا در شهر تهران به دلیل موانع فروان با مشکلات عمده‌ای مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی امروز ۲۸ دی ماه در جمع خبرنگاران و پس از سخنرانی در افتتاحیه سومین کنفرانس بناهای بلند در بیان سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهرسازی با توجه به اینکه در تهران ظرفیت بارگذاری بیش از اندازه است گفت: باید بپذیریم که نهایتا هر جغرافیایی یک ظرفیت طبیعی دارد و ما باید اندیشه کنیم که آیا می‌توانیم تهرانی داشته باشیم که با محدودیت‌هایی که در ظرفیت‌های آب و هوا و ترافیک دارد ۱۵ میلیون نفر در آن بارگذاری شود؟

وزیر راه وشهرسازی با انتقاد از نحوه بارگذاری در کلانشهر تهران افزود: نحوه بارگذاری در تهران عوارض بسیار زیادی دارد. هم‌اکنون زمستان است و ما با روزهای ناسالم محیط‌ زیستی روبرو هستیم که بخش عمده‌ای از ناسالم بودن محیط‌ زیست ناشی از شهرسازی در کلانشهر تهران است.

آخوندی ادامه داد: متاسفانه در کوهپایه‌های تهران مجوزهای ساختمان‌های بلندی داده شده که در کریدورهای اصلی هوای تهران ساخته شدند و با این کار عملا گردش هوا در شهر تهران به دلیل موانع فروان با مشکلات عمده‌ای مواجه شده است.

example-image

وی افزود: ساخت بناهای بلند بی‌ضابطه، حمل ونقل خصوصی، کمبود حمل ونقل عمومی که در آینده باید افزایش یابد، کیفیت نازل سیستم‌های موتوری در تهران و تمایل به افزایش جمعیت‌پذیری در تهران همگی نشانه این مطلب هستند که از وضعیت نابه‌سامان عبرت نگرفتیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید یک نقطه بازگشتی را در طراحی شهری ایران مدنظر قرار دهیم و آن نقطه بازگشت این است که بررسی کنیم شهرهای ما در نهایت دارای چه ظرفیت‌های زیستی هستند.

آخوندی با تاکید براینکه ظرفیت‌های زیستی از جمله آب و هوا خارج از قدرت بشر است گفت: اینکه تصور کنیم در هر بیابانی می‌توانیم زندگی ایجاد کنیم و سپس با انتقال آب می‌توانیم آن بیابان را قابل زیست کنیم در عمل نشان داده شده که اینها منجربه بحران‌هایی می‌شود که ما هم‌اکنون در شهرهای مشهد، اصفهان، تهران، اهواز داریم.

وی گفت: تمامی شواهد نشان می‌دهد که روش‌های ناصحیحی در طی سالیان در شهرها اتخاذ شده و برای اصلاح، نیاز به بازگشت داریم.

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  16:27   سه شنبه 28 دی 1395  
 نظرات