اخبار   
 

 روند گزینش شهردار تهران متوقف شد

سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد: روند رأی‌گیری برای گزینش ۵ گزینه‌ی شهرداری تهران متوقف شد، تا فردا در جلسه‌ی کمیسیون اجتماعیِ مجلس درباره‌ی طرح استفساریه تصمیم‌گیری شود ...

ـ روند گزینش شهردار تهران متوقف شد
■ شورای شهر در انتظار رییس کمیسیون اجتماعی مجلس


سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد: روند رأی‌گیری برای گزینش ۵ گزینه‌ی شهرداری تهران متوقف شد، تا فردا در جلسه‌ی کمیسیون اجتماعیِ مجلس درباره‌ی طرح استفساریه تصمیم‌گیری شود.

به گزارش اسکان نیوز، علی اعطا در حاشیه جلسه هم‌اندیشی صبح امروز اعضای شورا در جمع خبرنگاران گفت: اعضا به اتفاق آرا به این تصمیم رسیدند که روند انتخاب شهردار را متوقف کنند تا در جلسه فردای کمیسیون اجتماعی، طرح استفساریه مستثنی شدن شهرداران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مطرح شود و در خصوص آن تصمیم‌گیری شود. وی ادامه داد: این فرآیند به تعویق افتاد در صورتی که رأی کمیسیون اجتماعی به استفساریه مثبت باشد، روند انتخاب شهردار در شورا متوقف می‌شود زیرا احتمال جدی وجود دارد که در صحن مجلس، این موضوع رأی بیاورد و تا زمان تعیین تکلیف نهایی در صحن مجلس، شورا تصمیم‌گیری را متوقف می‌کند و تا زمانی که مهلت حضور مدیران بازنشسته به اتمام رسیده باشد، آن زمان سرپرست انتخاب کرده و به سرعت فرآیند انتخاب شهردار به جریان می‌افتد.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: اگر در کمیسیون اجتماعی این طرح رأی نیاورد، روز سه‌شنبه در صحن علنی برای انتخاب پنج گزینه رأی‌گیری می‌شود. اعطا با اشاره به خلاصه تصمیم‌گیری جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: فرآیند انتخاب شهردار به تعویق افتاد، اگر موضوع استفساریه در کمیسیون رأی آورد، فرآیند کلی متوقف می‌شود و اگر رأی نیاورد، پنج نفر در صحن علنی روز سه‌شنبه رأی‌گیری و انتخاب می‌شوند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص لیست ۱۲ نفره اعلام شده از سوی سازمان امور اداری و استخدامی نیز توضیح داد: معنای این لیست، آن نیست که تنها ۱۲ نفر بازنشسته نیستند، بلکه استعلامی بود که از سوی شورا از این سازمان به عمل آمده بود اما به اطلاعات کلی گزینه‌ها مانند کد ملی دسترسی نداشتیم؛ اطلاعاتی که در دسترس بود، به طور شفاهی اعلام شد و استعلامات اولیه برای اسامی که کد ملی آنها داده شده بود، ارسال شد اما این به آن معنا نیست که تنها این ۱۲ نفر بازنشسته نباشند. اعطا تأکید کرد: نامه‌ای از سوی شهردار برای توقف روند انتخاب شهردار در کار نبوده و از تعدادی اعضا این درخواست را داشتند.

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر ما پنج نفر را انتخاب می‌کردیم و در همان حال موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می‌شد، به نوعی نقض‌غرض کرده بودیم؛ به هر حال به زودی نتیجه این طرح در مجلس مشخص می‌شود و مجلس در خصوص طرح استفساریه مستثنی شدن شهرداران از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تصمیم‌گیری می‌کند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه اسکان‌نیوز
  10:30   شنبه 12 آبان 1397  
 نظرات