اخبار   
 

 انبوه سازان انتقادهای غیرمنصفانه به آخوندی را نمی پذیرند

رییس کانون سراسری انبوه سازان ایران با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن اخلاق پاسخگویی در تمام تولیدکنندگان مسکن گفت...

پاسخگویی در صنعت ساختمان یک تکلیف قانونی شود/ انبوه سازان انتقادهای غیرمنصفانه به آخوندی را نمی پذیرند

رییس کانون سراسری انبوه سازان ایران با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن اخلاق پاسخگویی در تمام تولیدکنندگان مسکن گفت: بدین منظور باید هر چه سریعتر آیین نامه ماده 29 قانون نظام مهندسی اجرایی شود تا سازندگان صاحب برند از سازندگان غیرحرفه ای تفکیک شوند و دست افراد فاقد صلاحیت از ساخت و ساز کوتاه شود.

جمشید برزگر در گفتگو با خبرنگار «صما» ضمن اعلام مطلب فوق اظهار داشت: تولیدکنندگان مسکن علیرغم پاسخگویی باید در اصل متعهد بوده و در فعالیت خود به منظور حفظ جایگاه، در عرصه تولید و اقتصاد کشور به اصل مشتری مداری پایبند باشند.

برزگر با انتقاد از نظر برخی از کارشناسان مسکن مبنی بر اینکه ارائه تسهیلات بانکی تنها باید به سازندگان پاسخگو تعلق گیرد، اذعان داشت: تفکیک قائل شدن برای تولید کار درستی نیست؛ ما باید در اصل نظارت را در ساخت و سازها بالا ببریم. به علاوه سازندگان مسکن چه انبوه سازان و چه دولتی ها برای جلب اعتماد بهره برداران مسئولیت کار خود را به عهده گیرند و تا مدت طولانی تضمین کننده سازه خود باشند.

وی با بیان اینکه نظارت در ساخت و ساز باید به معنای واقعی در کشور اجرا شود، تاکید کرد: دست اندرکاران صنعت ساختمان به منظور ارتقاء این صنعت باید به تکالیف قانونی خود پایبند باشند و پاسخگو بودن در قبال سازه خود را یک تکلیف قانونی خود قلمداد کنند.

برزگر با تاکید بر اینکه کیفی سازی از تکالیف قانونی تولیدکنندگان است افزود: سازنده مسکن به عنوان یک فرد فعال در عرصه اقتصاد و تولید کشور باید در بروز نقص و مشکلات در مسکن از بهره برداران با شهامت بالا عذرخواهی و در رفع آن تلاش کنند.

وی در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: توصیه و سفارش بنده به تمام تولیدکنندگان مسکن این است که برای موفقیت در عرصه اقتصاد باید تمامی آنها به اصول و ضوابط کاری خود متعهد باشند و اصل مشتری مداری و ارائه تضمین کیفیت را در برنامه های خود لحاظ کنند.

رییس کانون سراسری انبوه سازان مسکن با اشاره به اینکه زیان دیدن تولیدکنندگان در بازار ساخت و ساز دلیل محکمی بر عدم پاسخگویی آنها نیست، اظهار داشت: به علاوه مهندسان ناظر نیز نباید به دلیل پایین بودن دریافتی خود در امر نظارت کوتاهی کنند.

وی ادامه داد: کوتاهی در نظارت و کیفیت در حوزه ساخت و ساز مسکن و ساختمان بازی با جان و مال مردم جامعه است.

برزگر یادآور شد: رواج فرهنگ پاسخگویی و مسئولیت پذیری در قبال تولید خود فعالیت مطلوبی است که می تواند تمام سازندگان حرفه ای و غیرحرفه ای را مجاب به پاسخگویی کند.

انبوه سازان انتقادهای غیرمنصفانه به آخوندی را نمی پذیرند

وی در بخشی از سخنان خود به فعالیت های وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مسئولان، به عملکرد این وزارتخانه انتقادهای غیرمنصفانه ای روا می دارند؛ انبوه سازان به عنوان تولیدکنندگان انبوه مسکن در کشور این نقدها را نمی پذیرند چرا که واقف به برنامه های کارشناسی شده این وزارتخانه هستند.

برزگر با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن نیازمند اهتمام ویژه وزارت راه و شهرسازی، بخش دولتی و خصوصی است، تصریح کرد: تمام حوزه ها باید دست به دست هم دهند و با حذف نگاه بخشی در جهت تامین مسکن تمام اقشار جامعه تلاش کنند.

  منبع : خبرگزاری صما
  17:40   چهارشنبه 30 مهر 1393  
 نظرات