اخبار   
 

 حقوق قانونی انبوه سازان به رسمیت شناخته شود

رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: اصلی ترین برنامه دوره جدید این انجمن، استانداردسازی و بالا بردن سطح کیفی ساخت و ساز است...

حقوق قانونی انبوه سازان به رسمیت شناخته شود/تشریح برنامه های جدید انجمن تهران

رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: اصلی ترین برنامه دوره جدید این انجمن، استانداردسازی و بالا بردن سطح کیفی ساخت و ساز است .

حسن محتشم در گفتگو با خبرنگار «صما» ضمن اعلام مطلب فوق به تشریح برنامه های سازمان متبوعش پرداخت و اذعان داشت: هدایت اعضای انجمن در جهت درست عمل کردن به مسائل صنفی و حرفه ای و رعایت حقوق بهره برداران در اجرای پروژه ها از اصلی ترین تصمیمات ما در این دوره است.

وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه جایگاه انجمن انبوه سازان استان تهران به تثبیت رسیده و فعالیت های آن جنبه رسمی پیدا کرده و در حال حاضر برنامه این سازمان پیاده سازی همان تصمیمات اعلام شده در زمان انتخابات این انجمن است.

محتشم با انتقاد از فعالیت هایی که در دوره قبل در انجمن انبوه سازان مسکن تهران صورت گرفته بود ، گفت : متاسفانه در دوره قبل این انجمن بیشتر در حوزه اقتصادی فعال بوده و این امر موجب سرکوب انجمن شد، اما خوشبختانه در این دوره سعی انجمن بر این است که مستقیما وارد فعالیت های اقتصادی نشود و از این نوع فعالیت ها اجتناب ورزد.

وی با بیان اینکه انجمن انبوه سازان استان تهران در این دوره بیشتر تلاش بر رفع مشکلات داخلی انجمن دارد تا خارج از آن عنوان کرد: پرداختن به امور صنفی و پیگیری منافع و حقوق اصلی اعضای انجمن با کمک کانون سراسری انبوه سازان یکی از برنامه های ما در این دوره است چرا که با این کار، تمام اعضا می توانند با آسودگی خاطر و در یک چارچوب قانونمند به امور حرفه ای خود بپردازند.

نایب رییس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور، مهمترین برنامه این انجمن را متقاعد کردن دستگاه های ذیربط در خصوص به رسمیت شناختن حقوق مشروع و قانونی انبوه سازان کشور اعلام کرد و یادآور شد: سازمان های نظام مهندسی، شهرداری ها، سازمان تامین اجتماعی و امور دارایی و مالیاتی باید به حقوق خود قانع و در حدود چارچوب وظایف تعریف شده خود قدم بردارند .

وی با تاکید بر اینکه تقابلی میان انبوه سازان و سازمان های ذیربط وجود ندارد، تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی و ساختمان کشور باید به عنوان یک سازمان فراگیر و گسترده در سطح کشوری، وظیفه نظارتی خود را دقیق تر از گذشته و به درستی انجام دهد و وظایفی را که قانون برای انجمن های انبوه سازی تعیین کرده است را به عهده خود آنان بگذارند.

محتشم در پایان یادآور شد: شهرداری ها، سازمان بیمه تامین اجتماعی و امور مالیاتی کشور نیز در حدود چارچوب قانونی خود حرکت کنند و از تداخل با فعالیت انبوه سازان کشور نیز اجتناب کنند.

  منبع : خبرگزاری صما
  13:15   سه شنبه 1 مهر 1393  
 نظرات