اخبار   
 

 نقش برندسازی در تحقق تولیدکننده پاسخگو

صحبت در مورد چیستی تولیدکننده پاسخگو و چگونگی تحقق آن را باید به متخصصین این حوزه واگذار کرد؛ اما به نظر می رسد در مورد یک مساله می توان توافق داشت...

نقش برندسازی در تحقق تولیدکننده پاسخگو

صحبت در مورد چیستی تولیدکننده پاسخگو و چگونگی تحقق آن را باید به متخصصین این حوزه واگذار کرد؛ اما به نظر می رسد در مورد یک مساله می توان توافق داشت. مفهوم تولیدکننده پاسخگو، با هر کدام از تفاسیر و تعابیر ارائه شده یک هدف را دنبال می کند و آن چیزی نیست جز احساس آرامش مصرف کننده در هنگام مصرف کالا.

وقتی می گوییم احساس آرامش در هنگام مصرف کالا، لزوما نباید به باکیفیت بودن محصول تعبیر شود. فرض کنید که از یک تولیدکننده با کیفیت لوازم گرمایشی، یک بخاری گازی خریداری کنید. احتمالا با توجه به اینکه از کیفیت محصولات تولیدی این کارخانه اطمینان دارید، از خرید خود احساس آرامش خواهید کرد. اما فرض کنید همین کالا را صرفا بدون لوگو و نام این برند خریداری کنید. در این حالت همچنان از همان محصول باکیفیت قبلی استفاده می کنید، اما چون آن نام و نشان اطمینان بخش را بر روی کالا مشاهده نمی کنید، نمی توانید از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن باشید و طبعا در این زمینه احساس آرامش نخواهید کرد.

این دقیقا همان موضوعی است که باعث انتقاد از تولیدکننده های زیرپله ای می شود. به نظر نمی رسد که تنها دلیل انتقاد از تولیدکنندگان زیرپله ای، بی کیفیت بودن محصولات آنها باشد؛ چه آن که هستند تعدادی از شرکت های شناخته شده که کیفیت محصولاتشان چندان مناسب نیست. و حتی هستند تولیدکننده های زیرپله ای که محصول نسبتا با کیفیتی را تولید می کنند. آنچه باعث انتقاد از تولیدکننده های زیرپله ای می شود، دقیقا همان بی نام و نشان بودن آنان است. چه محصولی که این تولیدکننده ها می سازند با کیفیت باشد، چه بدون کیفیت، همین که نام و نشانی بر روی آن نباشد که در هنگام خرید بتوان به واسطه اعتبار آن، مطمئن دست به انتخاب زد و در هنگام بروز حادثه یا مشکلی بتوان مساله را از آن طریق پیگیری کرد، و در هنگام مصرف از هر دو بابت احساس آرامش کرد، باعث می شود که امکان اعتماد به کالا از بین برود.

بنابراین آنچه باعث آرامش و رضایت خاطر مصرف کننده در هنگام مصرف یک کالا می شود، نه صرفا با کیفیت بودن آن، که اعتماد برانگیز بودن برندی است که آن کالا را تولید کرده است.

به نظر می رسد که برای تحقق تولیدکننده پاسخگو، نه تنها تولیدکنندگان باید دست به تولید با کیفیت بزنند، بلکه باید برنامه ریزی صحیح و دقیقی برای تقویت برند خود داشته باشند که باعث ایجاد اعتماد مصرف کننده به آن برند شود. این موضوعی است که هم باعث رضایت خاطر مصرف کننده در هنگام مصرف کالا می شود، و هم به دلیل ایجاد اعتماد بین او و برند مذکور باعث بالا رفتن فروش محصولات آن برند خواهد شد و نتیجتا، هم مصرف کننده و هم تولیدکننده از این روند سود خواهند برد؛ روندی که پاسخگویی تولیدکنندگان نام دارد.

  منبع : صما
  12:07   چهارشنبه 5 آذر 1393  
 نظرات