اخبار   
 

 بومی‌سازی در مقاوم‌سازی مسکن روستایی اولویت جدی است

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن گفت: بومی‌سازی در بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی متناسب با فرهنگ، ‌اقلیم و شرایط هر منطقه به عنوان یک اولویت جدی مد نظر است...

بومی‌سازی در مقاوم‌سازی مسکن روستایی اولویت جدی است

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن گفت: بومی‌سازی در بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی متناسب با فرهنگ، ‌اقلیم و شرایط هر منطقه به عنوان یک اولویت جدی مد نظر است.

هادی درفشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد:‌ ما تمام تلاشمان را در سال‌های اخیر به کار گرفتیم تا با بهترین شرایط امکان بهسازی و نوسازی مساکن روستایی فراهم آید که در این باب از ظرفیت مهندسان و ناظران فنی نیز استفاده می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه در طرح مقاوم‌سازی مساکن روستایی شرایط خاص هر روستا را با معیشت اقتصادی آنها اعم از کشاورزی، باغداری،‌ گردشگری و دامداری مورد توجه قرار دادیم، تصریح کرد: فضاهای روستایی با هدف ایجاد زندگی مطلوب، ماندگاری روستاییان و فراهم کردن شرایط مهاجرت معکوس نوسازی و بهسازی می‌شود.

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور استان‌های بنیاد مسکن به تغییر مدل نوسازی روستاها منطبق بر ساختگاه‌های منطقه‌ای و الگوهای ارائه شده اشاره کرد و گفت: بیش از نیمی از مساکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی شده که این حرکت به رونق اقتصادی و توانمندی روابط اجتماعی در روستاها کمک کرده است.

درفشی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در دولت تدبیر و امید جریان مقاوم‌سازی و بهسازی به عنوان یک اولویت اساسی مورد توجه است به طوریکه با پرداخت 15 میلیون تومان تسهیلات، روستائیان به راحتی می‌توانند کار بهسازی و مقاوم‌سازی را انجام دهند.

وی در مورد غفلت و کوتاهی در اجرای طرح‌های هادی را در مناطق روستایی با توجه به بافت‌های سنتی و تاریخی یادآور شد و بیان کرد: به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست که کمتر از 35 درصد طرح‌های هادی تهیه شده و مصوب به مرحله اجرا برسد در حالی که انتظار می‌رفت بیشتر از این استان‌ها در این زمینه فعال‌تر عمل کنند که قطعاً در برنامه ششم توسعه سعی و تلاشمان بر این است تا این وضعیت را به یک نقطه مطلوب‌تر برسانیم.

درفشی مشارکت بالای دهیاری‌ها را در اجرایی کردن این امر خطیر یادآور شد و اضافه کرد: هم شوراهای روستا و هم دهیاری‌ها باید در این امر با دقت نظر بیشتر انجام وظیفه کرده و یاریگر بنیاد مسکن باشند.

برگرفته از: www.farsnews.com

  منبع : ارسال شده توسط علی مجیدى
  08:34   دوشنبه 22 تیر 1394  
 نظرات