اخبار   
 

 شهرداری در مصلی هیچ تعهد عمرانی ندارد

رییس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی تصریح کرد: تمام آنچه به تعهدات شهرداری در مصلی تهران مربوط است به چند تعهد قدیمی در بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل ارتباط می‌یابد و هیچ قرارداد یا توافقی برای استفاده از توان شهرداری در پروژه‌های عمرانی منعقد نشده است...

شهرداری در مصلی هیچ تعهد عمرانی ندارد

رییس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی تصریح کرد: تمام آنچه به تعهدات شهرداری در مصلی تهران مربوط است به چند تعهد قدیمی در بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل ارتباط می‌یابد و هیچ قرارداد یا توافقی برای استفاده از توان شهرداری در پروژه‌های عمرانی منعقد نشده است.

محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به افزایش قابل توجه بودجه عمرانی مصلی در سال 94 اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های بلند مدت صورت گرفته در سالهای گذشته مصلی تهران مقدمات لازم برای رسیدن به بالاترین حد از توسعه و تکمیل را طی می‌کنند و در این زمینه هیچ برنامه‌ای برای تغییر روند پروژه‌ یا جانشین کردن سازمانی به عنوان مسوول پیگیری ساخت مصلی وجود ندارد.

وی با بیان این که با بازدید رییس سازمان برنامه از مصلی روند تخصیص اعتبارات به این پروژه بهبود یافته است، اظهار کرد: در سال جاری برای ادامه پروژه‌های عمرانی در مصلی 100میلیارد تومان بودجه دولتی اختصاص می‌یابد که می‌توان به وسیله آن بخش‌های قابل توجهی از طرح تکمیل رواق شرقی و غربی و همچنین صحن اصلی را پیگیری کرد.

علیزاده ادامه داد: از سال 1385 که کار ساخت مصلی بر عهده سازمان تاسیسات دولتی گذاشته شد پروژه نزدیک به 20درصد پیشرفت داشت که با گذشت این سالها و تولید بیش از 25 هزار نقشه مختص پروژه 63 درصد پیشرفت را ثبت کرده‌ایم.

رییس سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی با اشاره به رویکرد اصلی این سازمان در بهره‌برداری همزمان با پیگیری طرح‌های عمرانی اظهار کرد: با توجه به دستورهای مقام معظم رهبری از این پس مصلی تهران در تمام زمانهای سرما و گرمای سال پذیرای نماز جمعه تهران خواهد بود و همچنین نمازهای دو عید بزرگ اسلامی در مصلی برگزار می‌شود.

در کنار آن پروژه‌هایی مانند نمایشگاه‌های بزرگ و جشنواره‌های ملی نیز می‌تواند در بخش‌هایی از مصلی تهران برپا شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این رویکرد ما تلاش کردیم پیگیری‌های لازم برای تکمیل بخش‌های باقی مانده از مصلی تهران را در شرایطی انجام دهیم که به برگزاری این مراسم‌ها آسیبی نزند و خوشبختانه در طول تمام این ساعتها توانسته‌ایم این روند را ادامه دهیم.

علیزاده درباره بحث مطرح شده از ورود شهرداری تهران به پروژه مصلی و برنامه‌ریزی برای تکمیل آن نیز توضیح داد: این مساله که تکمیل مصلی بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده بود نه تنها صحت نداشته که حتی بحثی در این زمینه نیز مطرح نبوده است.

سازمان تاسیسات دولتی به عنوان مسوول تکمیل این پروژه با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و همانطور که پیش از این نیز مطرح شد ورود هر سازمان دیگری به طرح مصلی تکذیب می‌شود.

وی با اشاره به تعهدهای چند ساله گذشته شهرداری برای تسهیل ساخت و بهره‌برداری از مصلی تهران اظهار کرد: این تعهدات تماما به حوزه حمل ونقل اطراف مصلی مربوط می‌شود که البته هنوز به نتایج محسوسی نرسیده است.

یکی از آنها ساخت پلی هوایی از منطقه پارک‌ سوار بیهقی به مصلی بود که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و بحث دیگر نیز باز کردن فاصله مابین خیابان پاکستان و بزرگراه مدرس بود که هنوز هیچ اتفاقی در این حوزه نیفتاده و طرح تکمیل مصلی در این حوزه به شکل کامل متوقف شده است.

وی در پایان خاطرنشا کرد: به نظر می‌رسد صحبتهای مطرح شده درباره حضور شهرداری در مصلی تهران مربوط به همین تعهدات حمل و نقلی است که البته مربوط به حالا نمی‌شود و از مدتها قبل در دست پیگیری بوده است.

وی تاکید کرد: سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی در طول تمام این سالها وظیفه خود در پیگیری تکمیل مصلی را انجام داده و با توجه به اختیارات و مسوولیت‌ها وظیفه پیگیری این طرح در آینده را نیز انجام خواهد داد.

  منبع : ایسنا
  14:46   شنبه 29 فروردین 1394  
 نظرات