اخبار   
 

 خدمات صدور پروانه‌ی ساختمان در اصفهان، سال آینده برون‌سپاری می‌شود

با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، برون‌سپاری خدمات صدور پروانه ساختمان در سال آینده و همزمان با تکمیل سیستم مکانیزه جدید شهرسازی انجام خواهد گرفت...

خدمات صدور پروانه‌ی ساختمان در اصفهان، سال آینده برون‌سپاری می‌شود

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، برون‌سپاری خدمات صدور پروانه ساختمان در سال آینده و همزمان با تکمیل سیستم مکانیزه جدید شهرسازی انجام خواهد گرفت.
وحید مهدویان با بیان این مطلب گفت: تاکنون در 12 منطقه پاسخگویی به استعلامات بانک، دفترخانه و اتحادیه به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده در هر منطقه ابتدا پاسخگویی به استعلامات بانک و پس از دو ماه پاسخگویی به سایر استعلامات برون‌سپاری می‌شود.
مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: به منظور کاهش حداکثری مراجعات مردم به مناطق، امیدواریم تا پایان سال جاری پاسخگویی به تمام استعلامات در کلیه مناطق شهرداری در 90 دفتر پیشخوان دولت انجام شود.
مهدویان ادامه داد: تاکنون یک‌هزار و 351 استعلام در منطقه 6، یک‌هزار و 328 استعلام در منطقه 7 و 531 استعلام بانک در مناطق 4، 8، 10، 12 و 13 توسط بخش خصوصی پاسخ داده شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه حدود 70 درصد مراجعات مردم به واحد شهرسازی مناطق،‌ برای اخذ پاسخ استعلام است، ‌پیش‌بینی می‌شود با تکمیل طرح برون‌سپاری در حوزه استعلامات، بخش زیادی از مراجعات مردم به شهرداری مناطق کاهش یابد.
مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان آشنایی پرسنل دفاتر با مباحث شهرسازی را لازمه موفقیت این طرح دانست و گفت: در این راستا 160 نفر در دوره‌های حضوری مقدماتی و پیشرفته آموزش دیده‌اند و علاوه بر آن دو هفته یک‌بار تمام پرسنل دفاتر تحت آموزش‌های تکمیلی قرار می‌گیرند.
مهدویان تاکید کرد: همچنین دوره‌های آموزشی تخصصی برای پرسنل شهرسازی مناطق نیز با همکاری مدیریت آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌ها و مدیریت آموزش مرکز آموزش فاوا شهرداری اصفهان برگزار شده و همچنان ادامه دارد و همچنین در سال آینده دوره‌های مجازی آموزشی نیز پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز در برون‌سپاری سایر خدمات شهرسازی از جمله پروانه ساختمان راه‌اندازی سیستم مکانیزه جامع، ‌هوشمند و یکپارچه شهرسازی است.
مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اضافه کرد: با برنامه‌ریزی به عمل آمده در نظر است برون‌سپاری خدمات صدور پروانه ساختمان در سال آینده و همزمان با تکمیل سیستم مکانیزه جدید شهرسازی انجام پذیرد به نحوی که مهندسان بتوانند پس از طی دوره‌های آموزشی تدوین شده و با دسترسی‌های مشخص به سیستم مکانیزه، کارگزار صدور پروانه ساختمان تحت طراحی خود باشند و شهرداری، نقش نظارتی بر عملکرد آنها داشته باشد.


برگرفته از : www.imna.ir

  منبع : توسط گروه رسانه‌ای دیرین
  17:53   دوشنبه 9 آذر 1394  
 نظرات