اخبار   
 

 ابلاغ تمدید تثبیت کاربری‌های خدماتی شهر تهران

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، در نامه‌ای به استاندار، رییس شورای شهر و شهردار تهران، مصوبه‌ی آن شورا را درباره‌ی تمدید تثبیت کاربری‌های خدماتی شهر تهران در ۴ بند ابلاغ و بر ضرورت دسترسی بدون محدودیتِ دبیرخانه‌ی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به اطلاعات سامانه صدور پروانه شهرداری تهران (در حد رویت و گزارش‌گیری) تأکید کرد ...

ابلاغ تمدید تثبیت کاربری‌های خدماتی شهر تهران
تأکید بر دسترسی بدون محدودیت شورای عالی شهرسازی به اطلاعات سامانه‌ی صدور پروانه‌ی شهرداری تهران


دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، در نامه‌ای به استاندار، رییس شورای شهر و شهردار تهران، مصوبه‌ی آن شورا را درباره‌ی تمدید تثبیت کاربری‌های خدماتی شهر تهران در ۴ بند ابلاغ و بر ضرورت دسترسی بدون محدودیتِ دبیرخانه‌ی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به اطلاعات سامانه صدور پروانه شهرداری تهران (در حد رویت و گزارش‌گیری) تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در نامه‌ای به مهندس هاشمی استاندار، مهدی چمران رئیس شورای شهر و قالیباف شهردار تهران مصوبه شورای‌عالی را در رابطه با تمدید تثبیت کاربری‌های خدماتی شهر تهران ابلاغ کرد.

در نامه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران آمده است: شواری‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۵.۷.۱۹ خود پس از استماع گزارش دبیرخانه شورای‌عالی و شهرداری تهران در مورد چگونگی اجرای موضوع بند ۴ پیوست شماره ۵ طرح جامع شهر تهران و پیرو مصوبه مورخ ۹۰.۱۱.۲۴ خود، موارد زیر را مصوب کرد:

example-image

۱. گزارش میزان تحقق کاربری‌های خدماتی موضوع بند ۴ پیوست ۵ طرح جامع تهران به تفکیک مناطق ۲۲ گانه و دلایل عدم توفیق مصوبه فوق‌الذکر طی ۱۰ سال گذشته، ظرف یک ماه آینده توسط شهرداری تهران به شورای‌عالی ارایه شود.
۲. مهلت زمانی مربوط به تثبیت کاربری‌های خدماتی موضوع بند ۴ پیوست شماره ۵ طرح جامع شهر تهران و پارکینگ‌های عمومی تا سال ۱۴۰۰ تمدید می‌شود.
۳. هرگونه تغییر کاربری اراضی تثبیت شده فوق‌الذکر، به عنوان مغایرت با اساس طرح جامع تلقی شده و لازم است پیشنهادهای مربوط به تغییر کاربری و یا حذف لایه تثبیت از روی این اراضی، پس از تایید کمیسیون ماده ۵ جهت تصمیم‌گیری نهایی به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارایه شود.
۴. شورای‌عالی بر ضرورت دسترسی بدون محدودیت دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران (در حد رویت و گزارش‌گیری) به اطلاعات سامانه صدور پروانه شهرداری تهران در جهت امکان نظارت بر تکالیف مقرر شده توسط شواری‌عالی برای شهرداری تهران تاکید می‌کند.

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  14:13   شنبه 8 آبان 1395  
 نظرات