اخبار   
 

 انفصال از خدمتِ شهردار محدوده‌ی تاریخیِ ارومیه، به دلیل تخریب ۱۶۰ پلاک و گذر تاریخی

شهردار منطقه‌ی ۴ ارومیه به دلیل رعایت نکردنِ ضوابط بافت تاریخی در تخریب ۱۶۰ پلاک و گذر تاریخیِ این شهر، به یک سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. دلیل صدور این حکم همچنین استعلام نکردنِ ضوابط بافت تاریخی از سازمان میراث فرهنگی از سوی شهرداری منطقه‌ی ۴ ارومیه و تخریب و نوسازی ۱۶۰ پلاک و گذر تاریخی در این شهر، عنوان شده است ...

انفصال از خدمتِ شهردار محدوده‌ی تاریخیِ ارومیه، به دلیل تخریب ۱۶۰ پلاک و گذر تاریخی
■ اولتیماتوم قضایی به شهردارانِ شهرهای تاریخی


شهردار منطقه‌ی ۴ ارومیه به دلیل رعایت نکردنِ ضوابط بافت تاریخی در تخریب ۱۶۰ پلاک و گذر تاریخیِ این شهر، به یک سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. دلیل صدور این حکم همچنین استعلام نکردنِ ضوابط بافت تاریخی از سازمان میراث فرهنگی از سوی شهرداری منطقه‌ی ۴ ارومیه و تخریب و نوسازی ۱۶۰ پلاک و گذر تاریخی در این شهر، عنوان شده است.

براساس این حکم شهردار محدوده تاریخی ارومیه به دلیل رعایت نکردن ماده ۱۰۲ قانون شهرداری‌ها، براساس ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی تعزیرات، به مدت یک سال از خدمات دولتی محروم است. پس از انتشار گزارش صدای میراث مبنی بر تخریب و نوسازی ۱۶۰ پلاک و گذر تاریخی در ارومیه و پیگیری‌های حقوقی اداره کل میراث فرهنگی ارومیه و همچنین مکاتبات معاون میراث فرهنگی کشور با معاون شهرسازی و معماری وزارت راه، حکم برکناری شهردار ارومیه صادر شد.

در حکم دادگاه آمده است که شهرداری منطقه چهار ارومیه بدون رعایت ضوابط در استعلام از اداره میراث فرهنگی ارومیه مجوز ساخت‌وساز در بافت تاریخی شهر را صادر کرده است. همچنین تاکید شده است: شهرداری این منطقه بدون توجه به تذکر میراث فرهنگی مبنی بر توقف عملیات ساخت‌وساز و همچنین مکاتبه معاون میراث فرهنگی با معاون شهرسازی و معماری وزارت راه که طی آن نیاز به استعلام از سازمان میراث فرهنگی در صدور مجوز ساخت، تذکر داده شده بود و بر ابطال مصوبه کمیسیون ماده ۵ تاکید شده بود صادر شد. شهردار منطقه ۴ ارومیه بدون توجه به اعلام توقف عملیات عمرانی، اقدام به صدور مجوز تخریب و نوسازی ۱۶۰ پلاک و گذر تاریخی این شهر کرد و براساس حکم دادگاه، بزه انتسابی محرز دانسته شد و مستند به ماده ۵۷۶ از قانون مجازات اسلامی تعزیرات، متهم به انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت یکسال محکوم شد.

سایت صدای میراث، اول خردادماه سال جاری گزارشی از تخریب ۱۶۰ پلاک مسکونی توسط شهرداری بدون استعلام از میراث فرهنگی در بافت تاریخی شهر ارومیه منتشر کرد. در این گزارش کارشناسان میراث فرهنگی از ایجاد معبر ۱۴ متری در کنار خانه ثبت ملی شده انصاری و احداث خیابان ۳۵ متری در خیابان سرداران این شهر خبر دادند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه اسکان‌نیوز
  08:29   شنبه 28 مهر 1397  
 نظرات