اخبار   
 

 نحوه صدور پروانه اشتغال تعادل بازار را بر هم زده است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: قانون فعلی نظام مهندسی و کنترل ساختمان بیش از 80 درصد نیاز صنعت ساختمان را جوابگو است...

نحوه صدور پروانه اشتغال تعادل بازار را بر هم زده است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: قانون فعلی نظام مهندسی و کنترل ساختمان بیش از 80 درصد نیاز صنعت ساختمان را جوابگو است.

مهندس اکبر ترکان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار «صما» ضمن بیان مطلب فوق، اظهار داشت: زمانی که از قانون نظام مهندسی صحبت به میان می آید، از یک قانون کامل و تقریبا ایده آل یاد می شود و نظر همکاران ما بر این است که باید یک کار کامل باشد؛ البته من هم منکر این موضوع نیستم اما فکر می کنم در ابتدا باید همین قانون را صددرصد و بطور کامل به مرحله اجرا برسانیم و پس از آن یک کار عالی را طلب نماییم. مشاور رئیس جمهور در ادامه اضافه کرد: تا کنون بخش های زیادی از قانون فعلی اجرا نشده و ظرفیت های آن مورد استفاده قرار نگرفته است و حتی برخی از آنها به شکلی غیرواقعی مورد استفاده قرار گرفته اند.

ترکان با اشاره به مسئله پروانه اشتغال به کار مهندسان فارغ التحصیل، اذعان داشت: بر اساس مواد درج شده در قانون نظام مهندسی قرار بر این نبوده که هر مهندس فارغ التحصیل پروانه اشتغال دریافت کند بلکه باید این پروانه متناسب با تقاضای بازار کار هر منطقه و بر طبق قانون، ظرفیت سنجی شود.

به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، باید نیاز جدید هر منطقه بررسی و بر مبنای آن پروانه جدید صادر شود، در صورتی که این موارد از قلم افتاده و رعایت نشده است. در حال حاضر فرآیند صدور پروانه اشتغال همانند صدور مدرک تحصیلی شده و تعادل بازار را بر هم زده است.

ترکان در پایان خاطر نشان ساخت: آموزش هم از دیگر موارد قانونی است که در جای صحیح خودش مورد استفاده قرار نگرفته و در حال حاضر آن چیزی که اجرا می شود متفاوت از قانون است. تمامی این موارد از عدم اجرای قانون به صورت جامع و درست خبر می دهد.

  منبع : صما
  12:37   شنبه 29 آذر 1393  
 نظرات    
 
نیما حبیب مظاهری 19:38 شنبه 29 آذر 1393
0
 نیما حبیب مظاهری
جالبه اینو سازمان میفهمه ولی بازم داره سالی دوبار آزمون برگزار میکنه و اونم آزمون های آبکی که هرکی یه کلید واژه بخره و یه هفته بخونه حداقلش نظارت و اجرا قبول بشه،سازمان باید اینو مد نظر قرار بده که آزمون های ورودی نظام برای صدور پروانه اشتغال بیشتر شبیه به طنز شده تا آزمون،حد اقل این مورد توی نظارت و اجرا صادقه