اخبار   
 

 ایرادهای بنی‌اسرائیلی به برخی نقشه‌های ساختمانی!

یک کارشناس مسکن ضمن موافقت با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی درخصوص منع کاندیداتوری دوشغله‌ها در سازمان نظام مهندسی، دلیل اصلی برخی ایرادهای بنی‌اسرائیلی به نقشه های ساختمانی را اشتراک منافع کارکنان صدور مجوز با مهندسان نقشه‌کش عنوان کرد...

ایرادهای بنی‌اسرائیلی به برخی نقشه‌های ساختمانی!

یک کارشناس مسکن ضمن موافقت با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی درخصوص منع کاندیداتوری دوشغله‌ها در سازمان نظام مهندسی، دلیل اصلی برخی ایرادهای بنی‌اسرائیلی به نقشه های ساختمانی را اشتراک منافع کارکنان صدور مجوز با مهندسان نقشه‌کش عنوان کرد.

محمد عدالت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: وزیر قبلا تمام کارمندان وزارت راه و شهرسازی را از کاندیداتوری در انتخابات سازمان نظام مهندسی منع کرد که تصمیم بجا و درستی بود. اخیرا هم به استناد ممنموعیت دوشغله بودن، بخشنامه‌ای را صادر کرد که از حضور کارمندان دولت، شهرداری‌ها و شورای شهر در انتخابات جلوگیری شود.

وی افزود: به اعتقاد من وزیر با این ابلاغیه به طور غیرمستقیم می‌خواسته بر وجود اقدامات منجر به فساد در سازمان نظام مهندسی متذکر شود اما مساله‌ای که قطعا بیش از این ابلاغیه اهمیت دارد جلوگیری از رانت اداری است که حتی با عملی شدن این بخشنامه زمینه‌های این رانت‌ها کما فی السابق وجود خواهد داشت.

این کارشناس مسکن، هدایت اربابان رجوع توسط کارکنان شهرداری به افرادی خاص را از جمله این رانت‌ها دانست و توضیح داد: مهندسان نقشه یک ساختمان را می‌کشند، صاحب خانه برای تایید نقشه به شهرداری مراجعه می‌کند، اما کارمند شهرداری از نقشه ایراد می‌گیرد. آن‌قدر ایرادهای بنی‌اسرائیلی می‌گیرد تا فرد را مجاب کند برای کشیدن نقشه جدید به سمت دفاتر مدنظر کارمندان شهرداری هدایت شود.

عدالت‌خواه ادامه داد: باید مکانیزم به طور کامل اصلاح شود؛ چرا که اصلاح ناقص یا نادرست، ما را به روز اول برمی‌گرداند.

وی با اشاره به موافقت بسیاری از کارشناسان و بدنه وزارت راه و شهرسازی با نظر اخیر وزیر گفت: این اقدام درستی است که باید سال‌ها پیش صورت می‌گرفت. البته نباید فقط به منع کاندیداتوری دولتی‌ها، شهرداری‌ها و شورای شهری‌ها بسنده کرد بلکه باید از کاندیداتوری ارگان‌های دیگری هم که می‌توانند از عضویت در سازمان نظام مهندسی برای پیشبرد اهداف سازمانی خود استفاده کنند جلوگیری شود.

به گفته این کاشناس مسکن، آخوندی پیروز دوئل اخیر با دوشغله‌ها خواهد بود. البته ایرادی که می‌توان به این بخشنامه گرفت این است که کمی دیر اعلام شد اما به هر حال قانون باید اجرا شود. به نظر من وزیر می‌خواهد جلوی تمام مشکلاتی را که احساس می‌کند وجود دارد، بگیرد. این مساله که چنین راهکارهایی صد در صد جوابگو است یا خیر بحث دیگری است. ولی قطعا دوشغله بودن یکی از موارد منجر به رفتارهای فسادآور است که باید جلوی آن گرفته شود.

  منبع : ایسنا
  12:12   شنبه 14 شهریور 1394  
 نظرات