اخبار   
 

 طراحی شهرهای آینده به رقابت گذاشته شد

مسابقه‌ی طراحی شهرهای آینده برای دانشجویان، با نام «شهرهایی برای جهان پرنده» برگزار می‌شود. مدرسه‌ی شهرسازی در مسکو، این مسابقه را طراحی کرده است و هدف از آن، پیش‌برد گفتمان و پژوهش درباره‌ی شهرهای آینده و ارتباط آن‌ها با گسترش فن‌آوری‌های پرواز است، که چگونه محیط اطراف را تغییر می‌دهند ...

طراحی شهرهای آینده به رقابت گذاشته شد

مسابقه‌ی طراحی شهرهای آینده برای دانشجویان، با نام «شهرهایی برای جهان پرنده» برگزار می‌شود. مدرسه‌ی شهرسازی در مسکو، این مسابقه را طراحی کرده است و هدف از آن، پیش‌برد گفتمان و پژوهش درباره‌ی شهرهای آینده و ارتباط آن‌ها با گسترش فن‌آوری‌های پرواز است، که چگونه محیط اطراف را تغییر می‌دهند.

این مسابقه برای معماران، مهندسان، طراحان، دانشجویان و افراد متخصص با هر موقعیتی برگزار شده؛ تا ساخت خانه‌های مسکونی را با ایده‌هایی که می‌توانند باعث تغییر اجرا، زندگی و ساخت در شهرها شوند را توسعه دهند.

برنامه‌ی این مسابقه با توجه به در نظر گرفتن فراگیری فن آوری پرواز، دعوت شرکت کنندگان به چالشِ طراحیِ پروژه ای در مورد شهرهای آینده است. بشر در تلاش است که قله‌های جدیدی را تسخیر کند و خواستار فتح آسمان‌ها همچون زمین است؛ اگرچه اکنون انسان قادر به پرواز است اما تصور کنیم زمانی که اشیای پرنده همه جا فراگیر شوند دنیا به چه شکل می‌شود؟ در شهری که خودروهای بدون سرنشین در حال حرکت‌اند و زندگی اجتماعی تغییر کرده، عابران پیاده‌ی جدید به چه شکل حواهند بود؟ چه اتفاقی می‌افتد وقتی پنجره یک خانه دری برای یک ماشین پرنده باشد؟ سناریوهای جدیدی در کتاب‌ها و فیلم‌ها درباره شهرهای آیده نوشته می‌شود، گویی این آینده به زودی اتفاق می‌افتد.

شرکت کنندگان مسابقه در زمینه انتخاب موضوع، مقیاس و مکان پروژه آزاد هستند. طرح‌های پیشنهادی می‌توانند سؤالات زیر را پاسخ دهند:

- وقتی شهروندان خودروهای پرنده داشته باشند شهرها به چه صورتی در می‌آیند؟
- ساختمان‌ها چگونه خواهند بود وقتی سقف و یا پنجره‌های آن‌ها ورودی جدیدی شود؟ آیا امکان طراحی ساختمان از بالا به پایین وجود دارد؟
- وسایل حمل و نقل عمومی که از تکنولوژی پرواز استفاده می‌کنند به چه فرمی خواهند بود؟
- پیک‌هایی که توسط پهباد ها صورت گیرد ارتباطات شهری را به چه صورت تغییر می‌دهد؟
- زندگی در محله‌های فقیر نشین تحت تأثیر پهبادها چگونه تغییر می‌کند؟
- از بالن‌ها برای تفریح استفاده می‌شود و یا ترابری؟
- ماشین‌های پرنده در آینده به چه صورت خواهند بود؟
- فرم این حمل و نقل عمودی چه تاثیری بر گسترش شهرها خواهد داشت؟
- آیا جوامع براساس این بالن‌ها شکل خواهند گرفت و چگونه سازماندهی خواهند شد؟

شرکت کنندگان می‌توانند یک پروژه برای شهر جدید، ساختمان جدید، وسیله جدید یا سکوی اجتماعی جدید و یا مجموعه ای از همه این‌ها طراحی کنند. ما به دنبال بهترین پیشنهادات با ایده‌هایی برای دنیای آینده هستیم (که چندان هم دور نخواهد بود).


تقویم مسابقه:
شروع مسابقه : ۷" می" ۲۰۱۷ (معادل ۱۷ اردیبهشت ۹۶)
پایان مسابقه: ۱۶ "اکتبر" ۲۰۱۷ (معادل ۲۵ مهر ۹۶)
اعلام نتایج: ۷"نوامبر" ۲۰۱۷ (معادل ۱۷ آبان ۹۶)
هزینه شرکت در مسابقه رایگان است.

آگاهی‌های بیش‌تر درباره این مسابقه را این‌جا ببینید.

  منبع : وبگاه هنرآنلاین
  14:22   سه شنبه 20 تیر 1396  
 نظرات