اخبار   
 

 ناهماهنگی برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها همچنان ادامه دارد

حادثه‌ی ساختمان «پلاسکو» در زمستان سال گذشته، حساسیت بسیاری در زمینه‌ی ایمنی ساختمان‌ها پدید آورد؛ حساسیت درباره‌ی فرجامِ ساختمان‌های فرسوده‌ای که به‌مراتب از «پلاسکو» شکننده‌ترند و برای ایمن‌سازی آن‌ها، پاس‌کاری‌ها تمامی ندارد ...

ناهماهنگی برای ایمن‌سازی ساختمان‌ها همچنان ادامه دارد

حادثه‌ی ساختمان «پلاسکو» در زمستان سال گذشته، حساسیت بسیاری در زمینه‌ی ایمنی ساختمان‌ها پدید آورد؛ حساسیت درباره‌ی فرجامِ ساختمان‌های فرسوده‌ای که به‌مراتب از «پلاسکو» شکننده‌ترند و برای ایمن‌سازی آن‌ها، پاس‌کاری‌ها تمامی ندارد.

به گزارش تیتر شهر؛ هنوز چند ماه از حادثه پلاسکو نمی گذرد که مسئولان مدام برای ایمن سازی ساختمان های تهران هشدار می دهند، حتی در شورای شهر تهران برخی اعضا از بی تفاوتی علاءالدین به هشدار ها گلایه می کنند. وجود این روزها ساختمان های نا ایمن در شهر تهران به بحث همیشگی متولیان امر تبدیل شده؛ رویدادی که اراده ای برای آن در شهر وجود ندارد و شورای شهر نیز در خود قدرت نظارت گسترده را نمی بیند و در پایان تخلفات به ارائه جریمه خاتمه می یابد.

در نقاط مرکزی پایتخت و بافت‌های میانی و فرسوده، تجمعی از واحدها و مجتمع‌های تجاری، اداری و همچنین انبارهای کالاهای قابل اشتعال وجود دارند که تهدید عمده‌ای برای پایتخت محسوب می‌شوند. این در حالی است که در همین مناطق تعداد زیادی از واحدهای مسکونی فرسوده و ناایمن تبدیل به انبار و محل انباشت کالاها و مواد قابل اشتعال شده‌اند اما این امر نیاز به نظارت اعضای شورای شهر دارد. بر این اساس خبرنگار تیتر شهر، به سراغ احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران رفتیم و واقعیت امر را از او جویا شدیم.

وی در مورد ساختمان های نا ایمن شهر تهران گفت: نظام مهندسی و شهرداری تهران یکسری از ساختمان ها را اعلام کردند و لیست دادند که این تعداد حتما باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.
دنیا مالی افزود: عمده ساختمان های نا ایمن، ساختمان هایی هستند که قدمت طولانی دارند و در آن تولید و کارهای اشتغال نیرو بر که آدم های زیادی حضور دارند، انجام می شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: قبلا دادستانی اعلام کرده بود که اگر ساختمان های نا ایمن را اعلام کنید، باید تعطیل شوند ما این را تعطیل می کنیم.

دنیامالی گفت: احکام به دو گونه است. یکی احکام ماده صد است که تخلفات را بررسی میکند و از طرف دادگستری، قاضی حضور دارد و یکی دیگر آن که دادستانی به عنوان مدعی العموم است و باید ورود پیدا کند.

وی در پایان افزود: البته بحث بر سر این بود که نظام مهندسی بایستی این کار را انجام دهد و یا شهرداری. به دنبال این هستیم که این هماهنگی ایجاد شود. ساختمان هایی که در واقع از لحاظ سازه ای مشکل دارد باید تعطیلی اش تسریع شود قبل از اینکه اتفاقی بیفتد.

  منبع : وبگاه تیتر شهر
  14:45   دوشنبه 9 مرداد 1396  
 نظرات