اخبار   
 

 ساخت و ساز غیرمجاز باید در اولویت پیشگیری از تخلفات شهری اردبیل باشد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز را اولویت پیشگیری از تخلفات شهری در مرکز این استان عنوان کرد...

ساخت و ساز غیرمجاز باید در اولویت پیشگیری از تخلفات شهری اردبیل باشد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز را اولویت پیشگیری از تخلفات شهری در مرکز این استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی شامگاه سه شنبه در جلسه هماهنگی مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری اردبیل اضافه کرد: در این خصوص مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری وظیفه سنگینی دارد و باید در این راستا حرکت کند.

وی به نقش تاثیرگذار مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری در کاهش میزان جرایم اشاره کرد و افزود: پیش از تشکیل این مدیریت، شهرداری اردبیل در امر جلوگیری از تخلفات شهری دست تنها بود و قادر به حل تمامی مشکلات نبود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: اما با تشکیل این مدیریت واحد و فعالیت آن موثر بوده و همواره با کسب نتایج مطلوب، زمینه کاهش تخلفات را با هماهنگی تمامی دستگاه های مسؤول فراهم کرده است.

وی بحث توجه به وظایف ذاتی سازمان ها را ابتکار مهم مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری بیان کرد و متذکر شد: نقش اقدامات پیشگیرانه این مدیریت در کاهش ورود پرونده های متعدد تخلفاتی نظیر تغییر کاربری اراضی، ساخت و ساز غیرمجاز و ... غیرقابل انکار است.

خدادادی یادآور شد: کاهش قابل توجه تعداد انشعابات غیرمجاز آب و برق در سطح شهر که در برخی موارد در طول کمتر از شش ماه از ده هزار مورد به کمتر از ۳۰۰ مورد رسیده است، از جمله نتایج فعالیت های جدی دستگاه های مرتبط با مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری می باشد.

وی از احصاء کامل وظایف پیشگیرانه و ذاتی شهرداری اردبیل مطابق با ماده ۵۵ و ۱۰۰ قانون شهرداری ها در چارچوب این مدیریت خبر داد و عنوان کرد: تعامل موثر سایر دستگاه های اجرایی استان با شهرداری اردبیل می تواند از توسعه نامتوازن و غیراصولی شهر اردبیل پیشگیری کند.

تعیین تکلیف اراضی بایر برای پیشگیری از تخلفات شهری

شهردار اردبیل نیز در این جلسه با تشریح فعالیت های صورت گرفته توسط شهرداری در امر پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و سد معبر، تعیین تکلیف املاک بایر شهری را یکی از راهکارهای مهم شهرداری به منظور پیشگیری از تخلفات شهری برشمرد.

صدیف بدری تصریح کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به تعیین تکلیف و تهیه طرح برای اراضی و املاک بایر و بلاتکلیفی که در محدوده طرح جامع شهر واقع بودند، اقدام شد که طرح ارائه شده برای این مناطق از جمله گلمغان و ارجستان در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است.

وی تعیین تکلیف بالغ بر ۱۵۰ هکتار زمین پیرامون امازاده سید صدرالدین را از جمله این اقدامات برشمرد و مساعدت بیشتر دستگاه ها با شهرداری اردبیل جهت کمک به جمع آوری میوه فروشان سیار را خواستار شد.

دادستان اردبیل نیز در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات انجام یافته از سوی دستگاه های مختلف مرتبط با مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری، بیان داشت: با توجه به ظرفیت فوق العاده موجود در این مجموعه، در ارتباط با دستیابی به اهداف تعیین شده انتظار بیشتری می رود.

ناصر عتباتی در ارتباط با عملی شدن ایده مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری تاکید کرد: انتظار داریم در عمل نتایج ملموس تری از عملکرد دستگاه ها را شاهد باشیم.

وی پشتوانه محکم قضایی از تصمیمات و عملکرد مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری را یادآور شد و افزود: با چنین پشتوانه ای می توان بسیاری از مشکلات موجود در عرصه تخلفات و جرایم را که در بی تفاوتی و سهل انگاری دستگاه های مربوطه در سال های گذشته ریشه دارد، مرتفع کرد.

  منبع : خبرگزاری مهر
  15:10   چهارشنبه 5 آذر 1393  
 نظرات