اخبار   
 

 راهکار همایش سیاست های توسعه مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پانزدهمین همایش سیاستهای توسعه مسکن دستاوردهای مهمی در بخش برنامه ریزی به دنبال داشت که اجرای طرح جامع مسکن و تاسیس نهادهایی از جمله صندوق های ضمانت به عنوان حلقه مفقوده ای در نظام تامین مالی از مباحث مهم بودند...

راهکار همایش سیاست های توسعه مسکن /اجرای طرح جامع و تاسیس صندوق های تامین مالی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پانزدهمین همایش سیاستهای توسعه مسکن دستاوردهای مهمی در بخش برنامه ریزی به دنبال داشت که اجرای طرح جامع مسکن و تاسیس نهادهایی از جمله صندوق های ضمانت به عنوان حلقه مفقوده ای در نظام تامین مالی از مباحث مهم بودند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارتخانه مزبور، حامد مظاهریان اظهارداشت: برگزاری این همایش در دولت گذشته و از سال 1378 به مدت پنج سال با وقفه مواجه شد، اما طی دو سال گذشته این روند ادامه پیدا کرد.

وی افزود: تداوم همفکری با دانشگاهیان و کارشناسان در حوزه مسکن برای دهه آینده و تا سال 1405 در حوزه مسکن و اجرای طرح جامع مسکن از مباحث این همایش بود و متخصصان و کارشناسان تاکید کردند دولت در حوزه تامین مسکن از دخالت حداکثری خودداری و بهتر است به ایفای نقش تسهیل گری بپردازد.

مظاهریان اضافه کرد: پژوهشگران و فعالان بخش مسکن در این همایش لزوم شناسایی راه حلی در بخش سیاست های مدیریتی برای خروج بانک ها از وضعیت بحرانی فعلی را خاطرنشان ساختند و بازگشت رونق به اقتصاد کلان و بخش مسکن را خواستار شدند.

به گفته وی ، کارشناسان در این همایش به اجرای طرح جامع مسکن و همچنین تاسیس نهادهایی از جمله صندوق های ضمانت تاکید کردند، زیرا این صندوق ها حلقه مفقوده ای در نظام تامین مالی محسوب می شوند و با این کار می توان به بازار مسکن کمک کرد تا گروه هایی که قصد سرمایه گذاری در این بخش را دارند تضمین مناسبی پیدا کنند و فعالیت بیشتری در حوزه مسکن داشته باشند و در این مسیر بانک مسکن می تواند به عنوان یک نهاد توسعه ای نیز عمل کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری و مناطق کمتر برخوردار، تامین خدمات روبنایی و زیربنایی برای شهرها و عملی شدن یکپارچگی حمل و نقل و مسکن در برنامه ریزی های شهری را از دیگر مسایل این همایش ذکر کرد.

مظاهریان گفت: تراکم فروشی به عنوان یکی از معضلات مدیریت شهری در این همایش مورد بررسی قرار گرفت، زیرا با عدم اتکا درآمدهای شهرداری ها به این درآمدها کیفیت ساخت و سازها ارتقا می یابد و از حاکم شدن دیدگاه های ابزاری و کالایی شدن انسان ها در این حوزه جلوگیری می کند. پانزدهمین دوره همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران به منظور مشکلات فرآروی بخش مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونین و دست اندرکاران این حوزه روزهای دوم و سوم آذر ماه سال جاری در دانشگاه تهران برگزارشد.

  منبع : ایرنا
  08:25   یکشنبه 8 آذر 1394  
 نظرات