اخبار   
 

 بزرگراه «شهید همت» تهران، به نام شهرداری سند خورد

برای نخستین بار در کشور و تاریخ بلدیه، یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های کشور سنددار شد: بخشی از بزرگراه شهید همت به طول نزدیک به ۷۰هزار مترمربع به نام شهرداری تهران سند خورد. این در شرایطی است که تا پیش از این، هیچ سندی برای بزرگراه‌ها صادر نشده بود. آن‌گونه که مدیران شهری گفته‌اند، این کار در راستای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و پیگیری‌ها از سوی سازمان املاک و مستغلات شهرداری انجام گرفته است ...

بزرگراه «شهید همت» تهران، به نام شهرداری سند خورد

برای نخستین بار در کشور و تاریخ بلدیه، یکی از مهم‌ترین بزرگراه‌های کشور سنددار شد: بخشی از بزرگراه شهید همت به طول نزدیک به ۷۰هزار مترمربع به نام شهرداری تهران سند خورد. این در شرایطی است که تا پیش از این، هیچ سندی برای بزرگراه‌ها صادر نشده بود. آن‌گونه که مدیران شهری گفته‌اند، این کار در راستای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و پیگیری‌ها از سوی سازمان املاک و مستغلات شهرداری و با هماهنگی و همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام گرفته است. در تعریف نوع اسناد مالکیت صادره در بانک اطلاعاتی کاداستر سازمان ثبت، بخشی وجود دارد که درباره صدور اسناد گذر (اتوبان، شوارع، معابر، میادین و بزرگراه) است، بزرگراه شهید همت هم باتوجه به این بانک اطلاعاتی کاداستر سنددار شد.

سازمان املاک و مستغلات شهر تهران به کمک بخشنامه صادر شده مبنی بر صدور اسناد گذر، نخستین سند مالکیت قسمتی از اراضی اتوبان همت به مساحت حدود ۷۰ هزار متر مربع در اراضی موسوم به طرشت را به نام خود زد و به این ترتیب از پرداخت حق‌الثبت که گفته شده عددی در حدود یک میلیارد و ۵۰۰ است، معاف شد. پیش از این هم، مسوولان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران اعلام کرده بودند که این اداره، صدور اسناد مالکیت کاداستری برای املاک عام‌المنفعه و املاک متعلق به شهرداری از جمله اتوبان‌ها، خیابان‌ها، معابر و میادین را در دستور کار قرار داده است. بزرگراه شهید همت یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی شرق به غرب و غرب به شرق تهران است که با پیگیری سازمان املاک و مستغلات سند تک‌برگی بخشی از آن به نام شهرداری تهران صادر شده است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : روزنامه‌ی «دنیای اقتصاد»
  07:20   سه شنبه 7 بهمن 1399  
 نظرات