اخبار   
 

 رکوردی تازه در خلاف‌سازی : برجی با ۱۳ طبقه خلافی در تهران

اکنون دیگر از آن خانه‌ی سبز سردار فاخر، رییس مجلس شورای ملی در دوره‌ی پیش از انقلاب خبری نیست. خانه ٤٠ درخت چنار بلندقامت سبز داشته، که جای آن‌ها آهن و سیمان و سنگ کاشته شده است؛ برای یک برج ٢٤ طبقه: ١٦ طبقه روی زمین، ٨ طبقه زیر زمین، ٩ طبقه خلاف هم به آن اضافه شده و حالا مالک اسکلت‌گذاری برای ٤ طبقه‌ی دیگر را هم آغاز کرده است ...

رکوردی تازه در خلاف‌سازی : برجی با ۱۳ طبقه خلافی در تهران
■ این هتل ۲۹طبقه در دزاشیب بر روی گسل ساخته شده است
■ فضای سبز همچون همیشه قربانیِ این ساخت‌وساز عظیم و غیراصولی شده است


اکنون دیگر از آن خانه‌ی سبز سردار فاخر، رییس مجلس شورای ملی در دوره‌ی پیش از انقلاب خبری نیست. خانه ٤٠ درخت چنار بلندقامت سبز داشته، که جای آن‌ها آهن و سیمان و سنگ کاشته شده است؛ برای یک برج ٢٤ طبقه: ١٦ طبقه روی زمین، ٨ طبقه زیر زمین، ٩ طبقه خلاف هم به آن اضافه شده و حالا مالک اسکلت‌گذاری برای ٤ طبقه‌ی دیگر را هم آغاز کرده است.

جایی در منطقه یک تهران. «تاورکرین»، آسمان را پاره کرده و دسته‌های آهنی آن از بالای سر ساختمان‌های کوتاه‌قد دزاشیب می‌گذرد. آنطور که گفته می‌شود، سرمایه‌گذار بانک تات است و نام مالک چند وقتی است که از روی تابلوهای زرد جلوی پروژه پاک شده است. از طرف دیگر اهالی محل می‌گویند، مجوز ساخت‌وساز در محل این برج، آموزشی و مربوط به یک مدرسه راهنمایی است.

در همان روزهای پایانی ‌سال ٩٢ که کلنگ این پروژه زمین خورد، مجوز ساختمان برای ١٦ طبقه روی زمین و ٨ طبقه زیر زمین گرفته شد اما مالک ٩ طبقه به صورت خلاف روی آن ١٦ طبقه ساخته است و ساختمان به ٢٥ طبقه روی زمین رسیده و در چند روز گذشته اسکلت‌گذاری برای ساخت ٤ طبقه دیگر را هم شروع کرده‌اند، آن هم با کاربری آموزشی.

محلی‌ها اما می‌گویند که ساختمان تجاری است و برای تعلل در پرداخت عوارض ساختمانی مجوز آن را آموزشی گرفته‌اند. آنها از ‌سال گذشته مکاتبات خود را با شورای شهر و شهرداری تهران آغاز کرده‌اند، نامه نوشته‌اند و امضا کردند. بند به بند تخلفات و آزار و اذیت‌ها را نام برده‌اند، بارها هم با سامانه ١٣٧ شهرداری تهران تماس گرفته‌اند، اما نتیجه هیچ.

گزارش کامل روزنامه‌ی «شهروند» از این خلاف‌سازیِ عظیم، امروز در بخش این‌جا بازنشر شده است؛ که می‌توانید آن را این‌جا بخوانید.

با کلیک بر روی تصویر بالا، گزارش «غول خلافکار دزاشیب : برجی با ۱۳ طبقه خلافی» برای شما گشوده خواهد شد.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  18:12   سه شنبه 24 مرداد 1396  
 نظرات