اخبار   
 

 تامین اعتبار تملک باغات تهران

شورای شهر تهران در لایحه بودجه 94 شهردار تهران برای تملک باغات به هم پیوسته اراضی کن واقع در جنوب بزرگراه همت 500 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرد...

تامین اعتبار تملک باغات تهران

شورای شهر تهران در لایحه بودجه 94 شهردار تهران برای تملک باغات به هم پیوسته اراضی کن واقع در جنوب بزرگراه همت 500 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کرد. به گزارش «دنیای اقتصاد» روز دوشنبه پس از صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از تخریب باغات و فضای سبز و به پیشنهاد پارلمان محلی پایتخت، شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با تدوین سند «حفظ و تثبیت باغات محدوده تهران و سایر کلان‌شهرها»، ممنوعیت تغییر کاربری باغات باقیمانده در محدوده تهران و سایر کلان‌شهرها را تصویب کردند.

به گفته اعضای شورای شهر تهران بخش زیادی از باغات پایتخت در محدوده اراضی جنوبی باغات به هم پیوسته کن به مساحت 120 هکتار است که به مثابه ریه تنفسی شهر محسوب می‌شود. از این رو شهرداری تهران مکلف شده تا در گام نخست تملک پهنه جنوبی باغات کن را در دستور کار خود قرار دهد. البته مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور سبب شد تا برخی از مدیران شهری از کمبود اعتبار برای تملک این باغات خبر دهند.

این در حالی است که محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران معتقد است: در تبصره‌های بودجه سال 94 شهرداری حدود 500 میلیارد تومان اعتبار برای تملک باغات شهر توسط شهرداری پیش‌بینی شده است. او در گفت‌و‌گو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور گفت: خوشبختانه با همکاری سایر اعضای شورای چهارم پیشنهاد دو فوریتی کمیسیون سلامت و محیط زیست برای ساماندهی باغات کن مصوب شد تا این پیشنهاد هر چه سریع‌تر مراحل قانونی خود را طی کند؛ بالاخره روز دوشنبه شورای عالی شهرسازی با پیشنهاد شورای شهر و با حضور کارشناسان محیط زیست وخدمات شهری این مساله را مطرح کرد و باغات جنوب کن حدفاصل بزرگراه حکیم و همت با مساحت 120 هکتار را که قبلا در پهنه مسکونی قرار داشت به پهنه سبز تبدیل کرد تا به‌عنوان باغات و میراث طبیعی شهر ماندگار شوند.

روز گذشته همچنین در صحن علنی شورای شهر لایحه‌ای به منظور افزایش ضریب عوارض صدور پروانه مجتمع‌های تجاری و اداری در مناطق 22 گانه تهران به تصویب رسید.

  منبع : دنیای اقتصاد
  09:37   چهارشنبه 27 اسفند 1393  
 نظرات