اخبار   
 

 نتیجه‌ی کوتاه نیامدن در برابر مغایرت ساخت‌وساز تپه‌های عباس‌آباد با طرح جامع

پس از منازعه‌های بسیاری که از دوره‌ی سوم شورای شهر تهران بر سر پروژه‌ی «اطلس پلازا» درگرفت و دامنه‌ی آن به شورای شهر چهارم تهران نیز کشیده شد، سرانجام پافشاری پیروز حناچی بر سر مغایرت اساسی این مجتمع غول‌آسای ۳۲طبقه با اساس طرح جامع تهران به کرسی نشست و شهردار تهران را ناگزیر از کسب اجازه‌ی ملاقات از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای ادای توضیحات کرد ...

نتیجه‌ی کوتاه نیامدن در برابر مغایرت ساخت‌وساز تپه‌های عباس‌آباد با طرح جامع
■ شهردار تهران ناگزیر به توضیح حضوری برای اقناع شورای عالی معماری شد


پس از منازعه‌های بسیاری که از دوره‌ی سوم شورای شهر تهران بر سر پروژه‌ی «اطلس پلازا» درگرفت و دامنه‌ی آن به شورای شهر چهارم تهران نیز کشیده شد، سرانجام پافشاری پیروز حناچی بر سر مغایرت اساسی این مجتمع غول‌آسای ۳۲طبقه با اساس طرح جامع تهران به کرسی نشست و شهردار تهران را ناگزیر از کسب اجازه‌ی ملاقات از شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای ادای توضیحات کرد.

به گزارش خبرنگار صما شنیده ها حاکی از آن است که هدف اصلی کسب اجازه ملاقات محمد باقرقالیباف ازشورای عالی معماری وشهرسازی با بهانه ارائه پاره ای از توضیحات به امید منصرف کردن شورای عالی از ابطال پروانه ساختمانی این مگا پروژه ۴۱۲ هزار مترمربعی در یکی از گران ترین مناطق تجاری- اداری تهران یعنی بلوار حقانی است.

قابل ذکر است گزارشهای لرزه خیزی حاکی از قرار داشتن این هیولای ساختمانی در حریم گسل فعال عباس آباد است که در زون خطر نسبی بسیار زیاد زلزله است. به هرحال باید منتظر نشست تا ببینیم آیا شهردار پایتخت قادر خواهد بود گره کلاف سردرگم این پروژه پرحرف و سخن را با سخنرانی در شورایعالی شهرسازی بگشاید.گزارشها حاکی از آن است که این جلسه روز دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

example-image

شایان ذکراست پروژه چند منظوره اطلس پلازا در تپه های عباس آباد و در حقیقت بام مرکزی پایتخت و مشرف به نمای شهر تهران تعریف شده است. این پروژه در زمینی به مساحت ٧٥ هزار متر مربع و با زیر بنای کل ٤١٢ هزار متر مربع توسط شرکت ستاره اطلس پارس که زیر مجموعه گروه شرکت های ساختمانی ایرانیان اطلس می‌باشد در حال اجراست.

اطلس پلازا دارای ١٣٧ هزار متر مربع کاربری تجاری، ٥٩ هزار متر مربع کاربری اداری و بیش از ٥٠٠٠ جایگاه پارکینگ و علاوه بر آن فضای تفریحی، رستوران، شهربازی، نمایشگاهی، بهداشتی، فرهنگی و علاوه بر اینها هتل مدرن ٥ ستاره در بام مرکزی پایتخت می باشد.

گفتنی است اطلس پلازا با شبکه مترو از طریق ایستگاه شهید حقانی و با شبکه های بزرگراهی تهران از طریق بزرگراه های شهید حقانی،شهید همت و شهید مدرس مرتبط است.

  منبع : وبگاه صما
  15:15   چهارشنبه 3 شهریور 1395  
 نظرات