اخبار   
 

 نظام مهندسی به دولتی‌ها نیاز ندارد

نخبه به اندازه کافی در کشور داریم، لذا این‌که بخواهیم از کارکنان دولت، شهرداری‌ها و شورای شهر در سازمان نظام مهندسی استفاده کنیم فقط به ایجاد انباشت کارها بر روی افرادی خاص منجر می‌شود...

نظام مهندسی به دولتی‌ها نیاز ندارد

رییس انجمن صنفی مهندسان ناظر ساختمان استان گیلان می‌گوید: نخبه به اندازه کافی در کشور داریم، لذا این‌که بخواهیم از کارکنان دولت، شهرداری‌ها و شورای شهر در سازمان نظام مهندسی استفاده کنیم فقط به ایجاد انباشت کارها بر روی افرادی خاص منجر می‌شود.

محمدجواد ابوالفتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بخشنامه وزیر راه و شهرسازی درخصوص ممنوعیت کاندیداتوری دوشغله‌ها در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی، وفق قانون است و آخوندی به عنوان فردی که سابقه حضور در سازمان نظام مهندسی را دارد بهترین تصمیم را گرفته است.

وی افزود: طبق ماده 123 آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، به وزیر راه و شهرسازی این اختیار داده شده در مواردی که در آیین‌نامه سکوت و ابهام وجود دارد نظر شخص وزیر را ملاک عمل قرار دهد.

رییس انجمن صنفی مهندسان ناظر ساختمان استان گیلان ادامه داد: مطابق مبحث ملی نظامات اداری، هیاتی متشکل از شهردار، مدیرکل راه و شهرسازی استان، رییس سازمان نظام مهندسی و نماینده وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌شود که بسیاری از تصمیمات خدمات مهندسی به این هیات واگذار شده است.

به گفته علیپور، نخبه به اندازه کافی در کشور داریم، لذا این‌که الزام به وجود بیاوریم تا نمایندگان دولتی‌ها به طور مستقیم در سازمان نظام مهندسی حضور داشته باشند مطلوب نیست.

بنا بر این گزارش، انتخابات سازمان نظام مهندسی در حالی نهم مهرماه برگزار می‌شود که در روزهای اخیر وزیر راه و شهرسازی با استناد به ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، طی نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی خواستار ممانعت از کاندیداتوری دولتی‌ها، کارکنان شهرداری‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا در هیات مدیره سازمان نظام مهندسی شد.

  منبع : ایسنا
  13:36   شنبه 14 شهریور 1394  
 نظرات