اخبار   
 

 جامعه مهندسی یک جریان همیشه زنده و مستمر است

مدیرعامل عمران قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء در افتتاحیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء هیچ وقت رقیب بخش خصوصی نبوده و همواره در جهت عمران و سازندگی کشور گام برداشته است...

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء رقیب بخش خصوصی نیست/ جامعه مهندسی یک جریان همیشه زنده و مستمر است

مدیرعامل عمران قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء در افتتاحیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء هیچ وقت رقیب بخش خصوصی نبوده و همواره در جهت عمران و سازندگی کشور گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته مراسم افتتاحیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در تالار حافظیه شیراز برگزار گردید.

بر اساس این گزارش، رجبی رئیس نظام مهندسی استان فارس با اشاره به اینکه مسئولان و دوستان بسیاری در تدوین قانون نظام مهندسی موثر بودند گفت: حضور این مسئولان و دوستان باعث گردید قانون نظام مهندسی بسیار خوبی در این استان و مرکزیت شیراز ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: به لحاظ ظرفیت، ظرفیت موجود در دانشگاه شیراز بسیار زیاد است و این موضوع اثرگذاز در جامعه مهندسی شده است.

رجبی با اشاره به اینکه مباحث فنی و مهندسی یک جریان زنده و مستمر است گفت: این جریان باعث شده که هیچگاه احساس ایستایی در حوزه مهندسی نکنیم.

رئیس نظام مهندسی استان فارس خاطرنشان کرد: ارائه خدمات باکیفیت با اجرای درست قوانین مهندسی از دیگر مزایای ارائه خدمات فنی و مهندسی است.

در ادامه این برنامه سردار قاسمی مدیرعامل عمران قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء در زمان جنگ و پس از آن اقدامات و سازندگی‌های بسیاری انجام داده است، گفت: پس از آنکه جنگ تمام شد سپاه با یک نیروی رزمنده و متخصص و همچنین ماشین‌‌آلات بسیاری باقی مانده بود بنابراین تصمیم گرفت این ماشین‌آلات و نیروهای رزمنده و متخصص را در جهت سازندگی به کار گیرد.

قاسمی در ادامه افزود: ایران پس از جنگ یک کشور جنگ‌زده بود و خرابه‌های بسیاری وجود داشت و باید خانه‌ها را بازسازی می‌کرد لذا در قدم اول نام قرارگاه خاتم‌الانبیاء به نام قرارگاه سازندگی خسارت‌های وارد شده را برطرف کند.

مدیرعامل عمران قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه قرارگاه وارد میدان شد و در زمینه‌های سدسازی، تونل، پدافند غیرعامل مشغول گردید گفت: سازمانی وجود داشت که متمرکز بود این سازمان متمرکز دارای مؤسسات بسیاری بود که این مؤسسات نیز در بخش‌های مختلف سازندگی حضور داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: قرارگاه سزندگی دارای سه موسسه از جمله فجر، الهادی و مؤسسه عمران است که هر کدام از آنها در بخش‌های راهسازی، تونل و ایجاد سازه‌های فولادی و کارهای تونلی را انجام می‌دهند.

قاسمی توضیح داد: بخش قائم که یکی از حوزه‌های قرارگاه خاتم است از 23 TBMتشکیل شده که 13 TBM از آنها در اختیار ما قرار دارد و پروژه‌های متروی تبریز و همچنین آبرسانی اصفهان نیز توسط قرارگاه خاتم انجام شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم یک پیمانکار معمولی است گفت: بسیاری معتقدند که قرارگاه خاتم رقیب بخش خصوصی است در صورتی که قرارگاه خاتم‌الانبیاء هیچ وقت قصد رقابت با بخش خصوصی را نداشته و از ابتدای تشکیل دولت آقای رفسنجانی وارد امور سازندگی شد.

مدیرعامل عمران قرارگاه خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: در دولت‌های مختلف هدف قرارگاه سازندگی کمک به دولت‌ها و سازماندهی مهندسان جوان و تخصصی کردن نیروهای جوان است.

وی یادآور شد: در گذشته هیچ کس جرأت نمی‌کرد که وارد حوزه‌های سدسازی شود و پیش از انقلاب نیز این پروژه‌ها توسط نیروهای خارجی انجام می‌شد در حالی که امروز ما توانستیم با استفاده از نیروی داخلی و مهندسان کشور اقدام به ساخت سدهای بسیاری از جمله سد کرخه کنیم که کیفیت این سد قابل مقایسه با سایر پروژه‌ها نیست.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: برخی ابهامات وجود داشت که قرارگاه اجازه حضور بخش خصوصی را به میدان نمی‌دهد در حالی که این طور نیست و در کشور این پتانسیل از نیروهای جوان و انبوه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات وجود داشت که باید به کار گرفته می‌شد و ما به عنوان یک پیمانکار وارد میدان شدیم و پروژه‌های مختلف عمرانی را به کار گرفتیم.

مدیرعامل عمران قرارگاه خاتم‌الانبیاء در ادامه توضیح داد: این قرارگاه در کشور پروژه‌‌های بالای 100 میلیارد تومان هزینه را می‌پذیرد و هیچ پروژه زیر 100 میلیارد تومان را قبول نمی‌کند بنابراین در این پروژه‌ها بخش خصوصی می‌تواند وارد کار شود.

وی یادآور شد: در پروژه‌های با اعتباراتی بالای 100 میلیارد تومان نیز از همکاری بخش خصوصی استفاده می‌کنیم.

  منبع : باشگاه خبرنگاران
  12:49   چهارشنبه 6 اسفند 1393  
 نظرات