اخبار   
 

 فرسوده‌ سازی در بافت‌های فرسوده

سازمان نظام مهندسی استان تهران با تشدید بازرسی‌ها در روند نوسازی بافت‌های فرسوده نظارت می‌کند...

فرسوده‌ سازی در بافت‌های فرسوده

سازمان نظام مهندسی استان تهران با تشدید بازرسی‌ها در روند نوسازی بافت‌های فرسوده نظارت می‌کند.

رضا حیدریون - معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی وضعیت بافت‌های فرسوده اظهار کرد: طرح ویژه‌ای در سازمان نظام مهندسی استان تهران از 7- 8 ماه پیش آغاز شده که در آن بحث کیفیت ساختمان‌ها در بافت‌های فرسوده کنترل شده است.

وی با بیان این‌که ساخت‌وساز‌هایی در بافت‌های فرسوده صورت می‌گیرد که به نوعی فرسوده سازی در این مناطق به شمار می‌رود، تصریح کرد: همچنان ساختمان هایی ساخته می‌شود که به نوعی فرسوده هستند و بدین ترتیب نمی‌توانیم خدمات خوبی هم به این ساختمان‌ها اختصاص دهیم.

معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این‌که خوب است اگر سرمایه های کشور برای نوسازی بافت‌های فرسوده خرج می‌شود، افزود: ضوابط شهرسازی باید با رعایت بهتری انجام شود که می‌توان گفت تا حدودی موارد در طرح تفضیلی مدنظر قرار گرفته است.

حیدریون در ادامه گفت: بحث نوسازی در بافت‌های فرسوده باید با مشوق‌های بیشتری پیگیری شود و سرعت نوسازی در این بافت‌ها نیز افزایش پیدا کند.

وی با بیان این‌که سازمان نظام مهندسی استان تهران تیم‌های بازرسی خود را برای بازدید از این بافت‌ها تشدید می‌کند، تصریح کرد: ولی وقتی بحث‌های هزینه‌ای مطرح می‌شود و مالکین ذیصلاح از آنها استفاده نمی‌کند سازمان نظام مهندسی دچار مشکل می‌شود.

معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران تاکید کرد: نیاز به کمک دولت، شهرداری و اندیشیدن تدابیر ویژه در این زمینه داریم.

حیدریون در ادامه درباره‌ی نماد کاربری و صدور مجوز‌ها که مغایر با ضوابط طرح جامع مطرح شده، اظهار کرد: این موارد در حوزه کمیسیون معماری شورای شهر و کمیسیون عالی شهرسازی در وزارتخانه باید بررسی و اصلاح شود.

وی افزود: طرح تفضیلی جدید قدم مثبت و روبه‌ جلویی بوده که پس از سال‌ها برداشته شده و طبیعی است که ایراداتی در آن وجود داشته باشد، اما این ایرادات باید اصلاح شوند.

معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان این‌که طرح تفضیلی نباید به ‌طور کلی زیرسوال برود، تصریح کرد: در این طرح ابهاماتی وجود داشته که کمیسیون ماده 5 به این ابهامات وارد شده است.

حیدریون خاطر نشان کرد: ما روی حوزه بافت‌های فرسوده که مجوزهایی در این زمینه صادر شده باید بتوانیم موج مثبتی ایجاد کنیم تا بدین ترتیب نگاه درست به بافت‌های فرسوده به وجود بیاید و در برخی موارد هم کمیسیون ماده 5 به ابهامات وارد شده است.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  09:51   دوشنبه 28 مهر 1393  
 نظرات