اخبار   
 

 سهمیه ابلاغ شده بافت‌های فرسوده رو به اتمام است

مدیرعامل شرکت عمران نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری از معرفی بیش از 37 هزار و 500 سهمیه ابلاغ شده به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: 95 درصد از این سهمیه به بانک‌های عامل معرفی شده و از این تعداد 30 درصد نیز عقد قرارداد کرده‌اند...

سهمیه ابلاغ شده بافت‌های فرسوده رو به اتمام است

مدیرعامل شرکت عمران نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری از معرفی بیش از 37 هزار و 500 سهمیه ابلاغ شده به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: 95 درصد از این سهمیه به بانک‌های عامل معرفی شده و از این تعداد 30 درصد نیز عقد قرارداد کرده‌اند.

سهمیه ابلاغ شده بافت‌های فرسوده رو به اتمام استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر تشکیل گردید.

بر اساس این گزارش؛ سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده با اشاره به اینکه در این جلسه دو موضوع را مورد بررسی قرار دادیم گفت: در این جلسه گزارشی از وضعیت بافت‌های ناکارآمد سکونت‌گاه‌‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده میانی در خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد و سبزوار ارائه گردید.

وی در ادامه افزود: همچنین در این جلسه کارگروه توانمندسازی و عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای که در عرصه آموزش و گسترش آموزش در محلات هدف ارائه کرده بودند گزارش کردند و آیین‌نامه آن را ارائه و به تصویب ستاد رساندند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری تصریح کرد: موضوع بافت‌های ناکارآمد و سکونت‌گاه‌های غیررسمی از پیچیدگی عجیبی برخوردار است و دارای مشکلات چندوجهی است بنابراین دستگاه‌ها با تعامل وهماهنگی یکدیگر باید به تأمین منابع و برنامه‌ها در یک همگرایی نسبی اهداف را دنبال کنند.

ایزدی اظهار داشت: ستاد ملی متشکل از نمایندگان 17 دستگاه سعی دارد فضایی را فراهم کند که به رفع بحران و مسائل جدی می‌پردازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: یکی از دلایل انتخاب استان خراسان رضوی به عنوان محله هدف و سفر هیأت دولت به مشهد و نیز تأکید مسائل حاشیه‌نشینی در مشهد بود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر یک سوم جمعیت مشهد در سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند که این یکی از ناگوارترین آمارها برای شهر مذهبی مشهد است و مقاطعی را به لحاظ خدمات پایه و ایمنی در وضعیت نازلی به سر می‌برند.

ایزدی توضیح داد: همچنین اولین استانی که گزارشی را در مورد وضعیت بافت‌های شهر ارائه کرد خراسان رضوی بود که برنامه جامعی را بعد از سفر هیأت دولت به تصویب ستاد ملی رساند.

وی یادآور شد: 35 عنوان مجموع اقدام مشتمل بر این طرح تهیه شد و این برنامه‌ها در خصوص ساخت و ارائه تسهیلات مشتمل بر پروژه در محلات هدف در این برنامه به تصویب و در نهایت به تصویب ستاد ملی رسید.

ایزدی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با عملیاتی کردن این برنامه‌ها شاهد تغییرات جدی در ارتقای کیفیت شهرهای هدف باشد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه به وضعیت تسهیلات 50 میلیون تومانی نوسازی بافت‌های فرسوده شهری اشاره کرد و گفت: جلسات مشترکی را در بانک مرکزی برگزار کردیم و زمینه‌هایی را فراهم نمودیم که برخی از مسائل و مشکلاتی که بانک‌های خصوصی در این زمینه دارند برطرف شود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری یادآور شد: در حال حاضر هفت بانک اقدام به ارائه تسهیلات 50 میلیون تومانی می‌کردند که طی چند وقت اخیر دو بانک خصوصی (سامان و قوامین) برای پرداخت تسهیلات اعلام آمادگی کردند و در مجموع 9 بانک در زمینه ارائه تسهیلات فعال هستند.

ایزدی تصریح کرد: این بانک‌ها بخشنامه‌هایی را نیز به واحدهای استانی خود ابلاغ کردند و در چهارچوب سهمیه ابلاغی به شعب و استان‌ها متقاضیان معرفی می‌شوند.

وی در ادامه به راه‌اندازی سامانه جدید ثبت‌نام متقاضیان اشاره کرد و گفت: از ماه گذشته سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم که متقاضیان تسهیلات نوسازی می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند تا بر اساس اولویت این متقاضیان به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: تا به امروز متقاضیانی که در گذشته موفق به دریافت تسهیلات نشده بودند پرداخت می‌شد اما از امروز متقاضیان جدید می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام و تسهیلات را دریافت کنند.

ایزدی توضیح داد: در حال حاضر 37 هزار و 500 سهمیه از سال 93 و نیز در سه ماهه ابتدای امسال ابلاغ شده که تا به امروز 95 درصد از آنها به بانک‌های عامل معرفی شده است که از این تعداد نیز 30 درصد عقد قرارداد شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به تسهیلات 20 میلیون تومانی نوسازی اشاره کرد و گفت: ما سعی داریم بیشتر بر میزان ودیعه فعالیت نماییم ولی در حال حاضر انبوه‌سازان می‌توانند از تسهیلات 20 مییون تومانی که به عنوان یک امتیار محسوب می‌شود استفاده کنند همچنین درشهرهای کوچک نیز متقاضیان می‌توانند از این تسهیلات 20 میلیون تومانی استفاده کند که نقش موثری در پیشرفت شهرها دارد.

  منبع : باشگاه خبرنگاران
  15:31   سه شنبه 13 مرداد 1394  
 نظرات