اخبار   
 

 تخریب محوطه‌ی تاریخی امیرآباد لرستان توسط راه و شهرسازی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: ترانشه برداری اداره کل راه و شهرسازی باعث تخریب محوطه تاریخی و باستانی امیرآباد در این استان شد...


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: ترانشه برداری اداره کل راه و شهرسازی باعث تخریب محوطه تاریخی و باستانی امیرآباد در این استان شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری، بهمن عسگری سوادجانی از تخریب بخشی از محوطه تاریخی و باستانی امیرآباد در حریم راه جاده جونقان به شلمزار توسط اداره کل راه و شهرسازی استان بدون استعلام قبلی از این اداره کل خبر داد و اظهار داشت : طی گشت زنی و بازدید پرسنل یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از آثار تاریخی شناسایی شده متوجه موضوع فوق شده و ادامه عملیات اجرایی متوقف شد.
وی در ادامه به بازدید میدانی و بررسی کارشناسان همچنین گزارشات بررسی های باستان شناسی به عمل آمده، عکس های هوایی و مستندات موجود اشاره کرد و افزود: با توجه به قانون حفظ آثار این اداره کل نسبت به بررسی دقیق موضوع اقدام کرده و پی گیری لازم از طریق مراجع قضایی در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: علاوه بر قوانین بازدارنده جهت حفظ آثار تاریخی، بر اساس مصوبات هیئت وزیران نیز کلیه دستگاه اجرایی موظفند قبل از هرگونه فعالیت عمرانی از میراث فرهنگی استعلام به عمل آورند.
وی به شناسایی چهار هزار و ۵۰۰ تپه، محوطه و بنای تاریخی در سطح استان اشاره کرد و افزود : از این مجموع تعداد ۶۰۰ اثر تا به حال ثبت شده و سه هزار و ۹۰۰ اثر دیگر به صورت اولویت بندی در حال تکمیل پرونده و ثبت هستند.

برگرفته از :

http://www.mehrnews.com
  منبع : ارسال شده توسط گروه رسانه‌ای دیرین
  08:44   شنبه 20 دی 1393  
 نظرات    
 
بهزاد حسین زاده 08:38 دوشنبه 11 اسفند 1393
0
 بهزاد  حسین زاده
چه ربطی به لرستان داشت .چهارمحال بختیاری ؟
خریب محوطه‌ی تاریخی امیرآباد لرستان توسط راه و شهرسازی