اخبار   
 

 برخورد با ناظران متخلف ساختمان‌سازی

سازمان نظام مهندسی استان تهران ساخت و سازها را به صورت تصادفی چک می‌کند، آن چیزی که در قانون سازمان نظام مهندسی مدنظر است نهایتا به هدف ارتقای ساخت و ساز ختم می شود...

برخورد با ناظران متخلف ساختمان‌سازی

سازمان نظام مهندسی استان تهران ساخت و سازها را به صورت تصادفی چک می‌کند، آن چیزی که در قانون سازمان نظام مهندسی مدنظر است نهایتا به هدف ارتقای ساخت و ساز ختم می شود.

سعید غفرانی، رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره ضرورت نظارت جدی بر ساخت‌و‌سازهای شهری اظهار کرد: اعمال نظارت یک امکان و مجوز قانونی است که وزارت راه و شهرسازی از طریق ادارات کل نظارت عالی را عملیاتی کند.

وی افزود: در قانون سازمان نظام مهندسی ماده 33 یک بخشی مربوط به فرآیند نظارت است و در فرآیند ساخت که شامل طراحی در چهار رشته است نیز ادامه دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به انتخاب یک سازنده ذیصلاح و گواهی که از وزارت راه و شهرسازی به سازنده داده می شود، تصریح کرد: ناظرینی که صلاحیتشان در رشته‌های مرتبط تایید شده باشد در اولویت قرار دارند.

غفرانی خاطرنشان کرد: طبیعی است که نظارت بحث کنترلی است که سازنده براساس نقشه‌های پیش بینی شده پیش می رود و ناظر آن ها را کنترل می کند.

وی با اشاره به این‌که ممکن است بعضی ناظرین کارشان را به درستی انجام ندهند، تصریح کرد:‌قانون گذاران باید کنترل مضاعفی را روی ناظرین فراهم کنند که این مساله در ماده 35 وجود دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه گفت: سازمان نظام مهندسی استان تهران ساخت و سازها را به صورت رندوم چک می کند و اگر خطایی وجود داشته باشد و در فرآیند ساخت آن ساختمان وظایف قانونی انجام نشده باشد با آن ها برخورد می شود.

غفرانی با بیان این‌که ضرورت اجرای ماده 35 و تاثیر آن در روند کار سازمان نظام مهندسی آن است که ناظرین دقت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: آن چیزی که در قانون سازمان نظام مهندسی مدنظر است نهایتا به هدف ارتقای ساخت و ساز ختم می شود.

وی با اشاره به این‌که ابزاری که در اختیار وزارت راه و شهرسازی است هم در این مسیر حرکت می کند، تاکید کرد: همگی مقصدمان یکی است و در یک مسیر همسو حرکت می کنیم که امیدواریم نهایتا بتوانیم به نتیجه مثبتی برسیم.

وی در پایان درباره روند بازار مسکن اظهار کرد: این بازار در حال حاضر در رکود است و پیش بینی می شود که این رکود تا پایان سال ادامه یابد.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  08:12   شنبه 10 آبان 1393  
 نظرات    
 
حسن عیوضی 22:55 شنبه 10 آبان 1393
2
 حسن عیوضی
خیلی عالیه اول از کارمندای نظام مهندسی شروع کنید بعد هم نوبت کارمندای شهرداریه 
سن سی خلیلی فرد 23:47 دوشنبه 12 آبان 1393
0
 سن سی خلیلی فرد
خیلی جالبه که در مرکز نظام مهندسی استان  (ا  ص ) اقا مهندس(م ع.ص)یک انبو ه ساز ویکی از ناظرانی هستند که نظارت بر پروژهای خود را به نگهبان  ان پروژه واگزار میکند وتنها ماده وتبصر وایین نامه های  اجرایی ومهمی که باجدیت در دستور کارشان پیگیری میکنند سرعت وکمترین هزینه  در ساختمان سازی است  حالا در نظر تجسم کنید که این اقا مسول وناظر کلیه پروژهای یک شهر باشند  جه اتفاقی خواهد افتاد .من برای شما میگویم که یکی ازهمین روزها شاهد ریزش بلند ترین ساختمان این شهر در مجاورت و تردد1500 نفری یک ساعت این گذر  خواهید بود.
علی اکبر صحافی پور 19:22 سه شنبه 13 آبان 1393
1
 علی اکبر صحافی پور
بسمه تعالی
بهتر است اول جایگاه سازمان نظام مهندسی مشخص شود بدین معنی که آیا یک سازمان دولتی است ؟ صنفی است ؟ مردم نهاد است؟ غیر انتفاعی است ؟ انتفاعی است ؟ پاسخگو و مسئول است؟ و ...
فعلا که در حد دخالت در پروانه های ساختمانی و شهرداری ها تنزل مقام داده شده است !!