اخبار   
 

 برخورد با هرگونه سد معبر ناشی از ساخت و ساز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت با هرگونه سد معبر در معابر شهری که به دلیل ساخت وسازهای ساختمانی ایجاد شود ، قاطعانه برخورد می شود...









معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: با هرگونه سد معبر در معابر شهری که به دلیل ساخت وسازهای ساختمانی ایجاد شود ، قاطعانه برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیربد معصومی با بیان این مطلب گفت: به دلیل لزوم تسهیل در دسترسی و تسریع درزمان رسیدن به محل حادثه و حریق توسط نیروها و خودروهای امدادی، گاه مشاهده می شود ساختمان های درحال احداث با قراردادن مصالح ساختمانی و ضایعات یا توقف طولانی مدت جرثقیل درمعابرعمومی هنگام نصب اسکلت ساختمان موجب انسداد مسیرمی شوند که  موجب بروز مشکلاتی جدی برای نیروهای عملیاتی خودروهای امدادی است.



وی افزود: به همین دلیل طی ابلاغی به شهرداران مناطق 22 گانه تاکید شده است تا به منظور رعایت مفاد قانونی در این رابطه و همچنین مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان، بر هر نوع سد معبر ناشی از ساخت برخورد قاطعانه شود.


معاون شهرسازی و معماری شهرداری اظهار داشت: بر این اساس، شهرداران مناطق بیست و دوگانه موظف هستند تا حسن اجرای این ابلاغ را با دقت و حساسیت دنبال کنند.


معصومی در ادامه با تاکید بر اجرای کامل دستور العمل طراحی نمای ساختمانها نیز گفت: در راستای ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری، از این پس مناطق، طراحی نمای کلیه ساختمان ها را بر اساس شرایطی مانند مقیاس تاثیرگذاری قابل توجه و معنادار ساختمان های شاخص در هرمنطقه و به ویژه بررسی طراحی نمای ساختمان های بالای 12 طبقه و بیشتر و نیز با زیربنای دو هزار مترمربع،  با دقت و حساسیت بیشتری دنبال خواهند کرد .

  منبع : خبرگزاری مهر
  09:11   دوشنبه 10 اسفند 1388  
 نظرات