اخبار   
 

 آموزش حضوری و غیرحضوریِ ضوابط و مقررات طرح تفصیلی در شهرداری اصفهان

دوره‌های آموزشی ضوابط و مقررات طرح تفصیلی، سامانه‌ی مکانیزه و فرآیندهای شهرسازی، به‌صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود...


دوره‌های آموزشی ضوابط و مقررات طرح تفصیلی، سامانه‌ی مکانیزه و فرآیندهای شهرسازی، به‌صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می‌شود.
مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری خدمات شهرسازی با اعلام این خبر گفت: با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با سازمان فاوا شهرداری و به جهت تقویت بنیه تخصصی نیروهای شهرسازی وهمچنین نیروهای فنی دفاتر پیشخوان دولت ، هفتاد ساعت دوره آموزشی برگزار گردید.
وحید مهدویان افزود: اشنایی با ضوابط و مقررات شهرسازی و ساختمانی مصوب طرح بازنگری، آشنایی با انواع فرایندهای شهرسازی ( پروانه ساختمان ، گواهی عدم خلاف و ...)، آشنایی با انوع فرمهای شهرسازی و نحوه تکمیل ، آشنایی با نحوه ثبت درخواست و تشکیل پرونده در شهرسازی ، آشنایی با انواع مدارک مالکیت و نحوه سند خوانی ،‌آشنایی با webGis و آشنایی با ضوابط آتش نشانی و ایستایی را از جمله مباحث دوره های آموزشی ضوابط و مقررات طرح تفصیلی ، سیستم مکانیزه و فرآیند های شهرسازی است.
وی ادامه داد: آشنایی با نقشه های طرح بازنگری طرح تفصیلی و نحوه استفاده از انها ،‌آشنایی با خدمات امور مهندسین ( ثبت و کنترل صلاحیت و ظرفیت) آشنایی با نحوه محاسبه و وصول عوارض کسب و پیشه ،‌عوارض خودرو و نوسازی ،‌آشنایی با سیستم مکانیزه شهرسازی و آموزش نحوه کنترل نقشه های معماری از جمله فصول آموزشی دوره ها می باشد که تماما" در مرکز آموزش سازمان فاوا شهرداری اصفهان برگزار می شود.
مدیر شهرسازی الکترونیک و برون سپاری خدمات شهرسازی با بیان این که برخی دوره های مذکور به صورت حضوری و برخی بصورت مجازی می باشد اذعان داشت: در دو سطح مقدماتی (برای کارشناسان بازدید) و پیشرفته ( برای مسوولین فنی )محتوای دوره به صورت مشخص تدوین شده و در آموزش از نیروهای متخصص و باتجربه داخل و خارج شهرداری استفاده شده است .
وی با اشاره به این که در پایان دوره در صورت قبولی شرکت کننده ، ‌گواهی آموزشی صادر و امکان به کارگیری در دفاتر پیشخوان را دارند تصریح کرد:مدیر در گام اول ،‌دوره های برگزار شده با هدف تقویت بنیه علمی و تخصصی مهندسین متقاضی فعالیت در دفاتر پیشخوان با شرایط مندرج در آیین نامه اجرایی برون سپاری خدمات شهرسازی مصوب شورای اسلامی شهر می باشد.
مهدویان اضافه کرد: در حال حاضر در دو منطقه و در بخش استعلامات بانک و دفترخانه عملیاتی و در ماههای آینده طبق برنامه زمانبندی مشخص در سایر مناطق نیز اجرایی می گردد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده با مرکز آموزش فاوا و همکاری مدیریت محترم آن مرکز ، امکان شرکت در این دوره ها برای کلیه علاقه مندان به آشنایی با مباحث شهرسازی شهرداری فراهم می باشد.

برگرفته از : www.imna.ir

  منبع : ارسال شده توسط امیریاشار فیلا
  11:00   شنبه 10 مرداد 1394  
 نظرات