اخبار   
 

 ساخت و ساز در بوستان مادر شبانه روزی شد!

ماجرای ساخت و ساز در بوستان مادر به یک نمونه بارز از «تخلف آشکار» شهرداری تهران و «عدم تمکین» به مصوبات قانونی و دستورات صریح سازمان های بالا دست تبدیل شده است...

علی رغم دستور صریح شورایعالی شهرسازی:

ساخت و ساز در بوستان مادر شبانه روزی شد!

ماجرای ساخت و ساز در بوستان مادر به یک نمونه بارز از «تخلف آشکار» شهرداری تهران و «عدم تمکین» به مصوبات قانونی و دستورات صریح سازمان های بالا دست تبدیل شده است. علت این «عدم تمکین» جای سوال دارد. سایت معماری نیوز تا کنون در خصوص همین موضوع 27 گزارش منتشر کرده است.



معماری نیوز: ماجرای ساخت و ساز در بوستان مادر به یک نمونه بارز از «تخلف آشکار» شهرداری تهران و «عدم تمکین» به مصوبات قانونی و دستورات صریح سازمان های بالا دست تبدیل شده است. علت این «عدم تمکین» جای سوال دارد. سایت معماری نیوز تا کنون در خصوص همین موضوع 27 گزارش منتشر کرده است.

هر چند شهرداری ادعا می کند که این تغییر کاربری بر اساس مجوز کمیسیون ماده 5 صورت گرفته است، اما تا کنون از ارائه این مصوبه حتی به شورایعالی شهرسازی نیز سر باززده است. همچنین با توجه به اینکه آن کمیسیون حق تغییر کاربری فضای سبز به برج مسکونی را نداشته؛ در صورت وجود چنین مصوبه ای، با استناد به مصوبه شورایعالی که در روزنامه رسمی کشور نیز منتشر شد، ضمن ابطال هرگونه مصوبه تغییر کاربری توسط شورایعالی، شهرداری مجاز به صدور پروانه احتمالی و حتی مجوز تجهیز کارگاه نبود.



علی ایحال پس از ورود شورای شهر تهران به این موضوع و همچنین تذکرات کمیسیون اصل 90 مجلس، شورایعالی شهرسازی و معماری که ریاست آن را شخص وزیر راه و شهرسازی برعهده دارد و همچنین نامه پیگیری رئیس جمهور در خصوص ساخت و ساز در بوستان مادر، ظاهرا این اقدامات کافی نبوده که شنیده ها حکایت از آن دارد که دفتر مقام معظم رهبری نیز در این خصوص پیگیری هایی را انجام داده است.

بر اساس اظهارات ساکنین محل به خبرنگار معماری نیوز، از زمان برگزاری انتخابات جدید هیئت رئیسه شورای شهر تهران، ساخت و ساز در این بوستان شدت بیشتری گرفته و بصورت شبانه روزی انجام می شود و این فعالیتها حتی تا 4 صبح نیز ادامه داشته که این امر باعث سلب آسایش ساکنین منطقه نیز شده است.

تصاویر زیر در تاریخ 30شهریور93 توسط خبرنگار معماری نیوز ساعت 23:30 دقیقه شب گرفته شده است.



  منبع : معماری نیوز
  11:08   سه شنبه 1 مهر 1393  
 نظرات