اخبار   
 

 ساخت‌وساز در حریم پارک خرگوش‌دره و دارآباد با مجوز کمیسیون ماده‌ی پنج

رییس کمیته‌ی عمران شورای اسلامی شهر تهران از صدور مجوز تغییر کاربری در محدوده‌ی حریم کیفی پارک جنگلی خرگوش‌دره و رود دره‌ی دارآباد خبر داد و گفت که مجوز این ساخت‌وساز را کمیسیون ماده‌ی پنج صادر کرده است...

ساخت‌وساز در حریم پارک خرگوش‌دره و دارآباد با مجوز کمیسیون ماده‌ی پنج

رییس کمیته‌ی عمران شورای اسلامی شهر تهران از صدور مجوز تغییر کاربری در محدوده‌ی حریم کیفی پارک جنگلی خرگوش‌دره و رود دره‌ی دارآباد خبر داد و گفت که مجوز این ساخت‌وساز را کمیسیون ماده‌ی پنج صادر کرده است.
پارک جنگلی خرگوش‌دره در منطقه ۲۲ شهرداری تهران و روبروی در مجموعه ورزشی آزادی و آزاد راه های تهران - کرج و آزادگان واقع شده است.
این بوستان با پوشش گیاهی درختان کاج و سرو و اقاقیا و زبان گنجشک جزو کمربند سبز تهران محسوب شده و به منظور تلطیف هوای پایتخت احداث گردیده است.
رود دره دارآباد نیز شرقی ترین دره از مجموعه رود دره های منطقه یک شهرداری تهران بوده که از داخل محله دارآباد عبور کرده و یکی از معدود آبراهه هایی است که هنوز دارای بستری دست نخورده و طبیعی است.
به گزارش ایرنا، اقبال شاکری روز سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با پخش تصاویری از ساخت و ساز و تغییر کاربری حریم کیفی رود دره دارآباد و خرگوش دره افزود: مجوز ساخت و ساز در زمینی به وسعت 60 هزار مترمربع صادر شده است.
وی تاکید کرد: 60 درصد از ساخت و سازها در حریم کیفی رود دره قرار دارد.
شاکری با بیان اینکه ساخت و ساز در این محدوده شامل مجموعه های تجاری، آموزشی، درمانی، تحصیلی و مسکونی است، اظهار کرد: مجوز این ساخت و ساز را کمیسیون ماده پنج صادر کرده و با شهرداری منطقه یک نیز هماهنگی انجام نشده است.
صدور مجوز تغییر کاربری در محدوده حریم کیفی پارک جنگلی خرگوش دره و رود دره دارآباد، مغایر با سیاستهای کلی محیط زیست است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ کردند.
رهبر معظم انقلاب در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، بیست و ششم آبان ماه در نامه ای به روسای قوا، سیاست های کلی محیط زیست را ابلاغ کردند.
ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام مند منابع حیاتی، جرم انگاری تخریب محیط زیست، تهیه اطلس زیست بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی از جمله محورهای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران وزارت نیرو مخالف این مصوبه کمیسیون ماده پنج بوده و محیط زیست نیز آن را امضا نکرده است.
وی با بیان اینکه شهرداری منطقه نیز تاکنون مقابل این ساخت و ساز ایستاده است، گفت: تابلوی هشدار شهرداری در خصوص این ساخت و ساز در خرگوش دره نصب شده و شهرداری در برابر این مصوبه مقاومت می کند.
وی خواستار لغو این مصوبه از سوی کمیسیون ماده پنج و شورای عالی شهرسازی و معماری شد.
کمیسیون ماده پنج کمیسیونی است که به استناد آن، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به منظور بررسی و تصویب طرح های تفصیلی و شهری و تغییرات بعدی آن، در هر استان تشکیل شده است.
اعضای این کمیسیون متشکل از استاندار به عنوان رئیس و در غیاب وی معاون عمرانی استانداری، مدیر کل راه و شهرسازی استان به عنوان دبیر، شهردار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل میراث و فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و رئیس شورای اسلامی شهر( بدون حق رای) است.
محل دبیرخانه این کمیسیون در اداره کل راه و شهرسازی است و کمیسیون مذکور با حضور رئیس، دبیر و دونفر دیگر از اعضاء تشکیل شده و تصمیم های آن با سه رای موافق دارای اعتبار خواهد بود.

برگرفته از : www.irna.ir

  منبع : توسط گروه رسانه‌ای دیرین
  07:02   چهارشنبه 27 آبان 1394  
 نظرات