اخبار   
 

 ایران در حال اتصال کریدور خاورمیانه به آسیای میانه است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران برای اتصال کریدور خاورمیانه به آسیای میانه، در حال فعال کردنِ چهار کریدور مهم منطقه‌ای است...

ایران در حال اتصال کریدور خاورمیانه به آسیای میانه است

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران برای اتصال کریدور خاورمیانه به آسیای میانه، در حال فعال کردنِ چهار کریدور مهم منطقه‌ای است.

عباس آخوندی روز سه شنبه پس از دیدار و گفت وگو با وزیر حمل و نقل ارتباطات ارمنستان، در جمع خبرنگاران افزود: با اتصال منطقه خاورمیانه به آسیای میانه، منطقه برای انجام سرمایه گذاری های بزرگ و استراتژیک آماده می شود.

وی گفت: نخستین کریدور ما از مسیر ترکیه و دسترسی به دریای سیاه است و دومین کریدور از طریق جمهوری آذربایجان به دریای سیاه متصل می شود.

وی ادامه داد: سومین کریدور ایران از طریق بندر امیرآباد در دریای خزر به گرجستان و به دریای سیاه می رسد و چهارمین آن دسترسی به دریای سیاه از طریق کریدور ارمنستان و بندر پوتی به دریای سیاه دسترسی پیدا می کند.

وی گفت: ایران دو هفته پیش با جمهوری آذربایجان برای فعال کردن این کریدور به توافق رسیده است و امروز نیز در مذاکره با وزیر حمل و نقل ارمنستان، در این رابطه به توافق رسیدیم. وزیر راه و شهرسازی بر توسعه حمل و نقل چند وجهی بین کشورهای منطقه نیز تاکید کرد و گفت: در مذاکره با وزیر حمل و نقل ارمنستان توافق کرده ایم که بتوانیم کریدور دریای سیاه تا خلیج فارس را فعال کنیم.

  منبع : خبرگزاری ایرنا
  16:00   سه شنبه 29 دی 1394  
 نظرات