اخبار   
 

 قصد آخوندی جراحی نظام مهندسی است

دبیر کانون سراسری پیمانکاران عمرانی جلوگیری از دخالت اعضای هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی در مسایل اجرایی این سازمان ها و رعایت حقوق مالکان در انتخاب مجری و پیمانکار را دو نکته مهم و قابل توجه در ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی دانست...

چابک: قصد آخوندی جراحی نظام مهندسی است

دبیر کانون سراسری پیمانکاران عمرانی جلوگیری از دخالت اعضای هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی در مسایل اجرایی این سازمان ها و رعایت حقوق مالکان در انتخاب مجری و پیمانکار را دو نکته مهم و قابل توجه در ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی دانست.

احمدرضا چابک در واکنش به ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در مورد حدود قانونی سازمان نظام مهندسی ساختمان در گفتگو با خبرنگار «صما» گفت: دخالت اعضای هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی در مسایل اجرایی این سازمان ها موجب شده که به مرور اعضای هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی از خدمات رسانی به فعالیت های اقتصادی متمایل شوند.

وی اظهار داشت: کاندیداها پیش از برگزاری انتخابات، وعده هایی به افراد مختلف می دهند و به تبع آن پس از پیروزی در انتخابات درصدد آن برمی آیند که به درخواست های حمایت کنندگان خود جامه عمل بپوشانند و همین موضوع موجب می شود که اعضای هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی به مسایل اجرایی ورود پیدا کنند.

چابک در ادامه افزود: این موضوع تا جایی پیش رفته که در انتخاب هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی، شایسته سالاری جای خود را به باند بازی داده است و برخی به دنبال سهم خواهی هستند.

وی با اشاره به اینکه این روال موجب شده که هیچ اتفاق خاصی در هیئت مدیره ها رخ ندهد، گفت: از آنجا که هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی نقش هیئت اجرایی را نیز بر عهده گرفته اند پس از هر انتخابات، هیئت مدیره جدید در جهت پیشبرد اهداف خود در ضوابط اجرایی دست می برد.

دبیر کانون سراسری پیمانکاران عمرانی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در ابلاغیه اخیر خود اشاره درستی به این موضوع داشته است، اظهار داشت: موارد بسیاری داریم که اعضای هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی به حدی درگیر مسایل اجرایی خرد شده اند که از اهداف و سیاستگذاری در استان خود و ارائه خدمات بهتر به مردم بازمانده اند.

چابک رعایت حقوق مالکان در انتخاب مجری و پیمانکار را از نکات دیگری دانست که به درستی در ابلاغیه وزیر مورد اشاره قرار گرفته است و گفت: به دلیل مسایل پیش آمده در سازمان نظام مهندسی، امکان رقابت از مهندسان در جهت ارائه خدمات گرفته شده است و برای مهندسان انگیزه ایجاد نمی شود که خدمات بهتری را به مردم ارائه دهند.

وی اضافه کرد: نتیجه گرفتن انگیزه از مهندسان بروز مسایلی مانند امضا فروشی است که در سال های اخیر به شدت رونق یافته و بنابراین برای جلوگیری از این مسایل باید حقوق مالکان در انتخاب مجری و پیمانکار لحاظ شود.

چابک با اشاره به اینکه مردم بیش از اینکه نظام مهندسی را به عنوان یک سازمان خدمت رسان بشناسند، یک سازمان پول بگیر قلمداد می کنند، گفت: اگر ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی جنبه عملیاتی بگیرد، تاثیر بسیاری در اصلاح این دیدگاه مردم خواهد داشت.

دبیر کانون سراسری پیمانکاران عمرانی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی قصد دارد جراحی بزرگی را در سازمان نظام مهندسی انجام دهد، اظهار داشت: تمام مهندسان و افرادی که انتظار دارند خدمات فنی در اولویت قرار بگیرد، باید اجرای این ابلاغیه را پیگیری کنند.

  منبع : صما
  14:01   یکشنبه 12 بهمن 1393  
 نظرات