اخبار   
 

 طرح «موزه‌ای به گستره‌ی شهر» برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری تبریز ۲۰۱۸

ایران آهور، عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اجرای طرح «موزه‌ای به وسعت شهر» گفت: در موضوع شناختن داشته‌های فرهنگی و تاریخی یک شهر، بیش از همه خود شهروندان نیاز دارند با ریزه‌کاری‌ها و ویژگی‌های شهرشان آشنا باشند، تا در مواجهه با گردشگران و مسافران، بتوانند وظیفه‌ی میزبانی را به گونه‌ای مطلوب به انجام برسانند ...

طرح «موزه‌ای به گستره‌ی شهر» برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری تبریز ۲۰۱۸

ایران آهور، عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اجرای طرح «موزه‌ای به وسعت شهر» گفت: در موضوع شناختن داشته‌های فرهنگی و تاریخی یک شهر، بیش از همه خود شهروندان نیاز دارند با ریزه‌کاری‌ها و ویژگی‌های شهرشان آشنا باشند، تا در مواجهه با گردشگران و مسافران، بتوانند وظیفه‌ی میزبانی را به گونه‌ای مطلوب به انجام برسانند.

وی ادامه داد: بر این اساس، این اقدام می‌تواند در ارتقای اطلاعات شهروندان و همچنین جذب گردشگران و تشویق آنان به بازدید از موزه‌های شهر، تأثیرگذار باشد.

این عضو شورای شهر، اظهار داشت: در کنار این طرح، می‌توان با استفاده از طرح‌های تکمیلی و راهکارهای تشویقی، گردشگران و شهروندان را بیش از پیش برای بازدید از موزه‌ها ترغیب کرد.

ایده «موزه‌ای به وسعت شهر» معرف پیشینه تاریخی تبریز است

صادق نجفی در بازدید از آثار «موزه‌ای به وسعت شهر» اظهار داشت: در روزهای اخیر، شاهد اجرای آثار و اقلام برگزیده موزه‌ها و خانه‌های قدیمی در سطح شهر بوده‌ایم و این برنامه توسط شهرداری تبریز و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری اجراشده و طی آن، بخشی از پیشینه تاریخی تبریز در فضای عمومی شهر معرفی‌شده است.

وی یادآور شد: متأسفانه کهن شهر تبریز با قدمت ۴ هزار سال، گاه حتی در محدوده شهر نیز کمتر شناخته‌شده است؛ ازاین‌رو، ایده «موزه‌ای به وسعت شهر» با معرفی غنای تاریخی موزه‌های شهر، گام مهمی در جبران این کاستی است.

شهردار تبریز، با تأکید بر ضرورت تعامل و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های ۲۰۱۸ گفت: در سایه مدیریت همدل استان، شهرداری به‌عنوان یکی از مجموعه‌های کلیدی و محوری مباحث گردشگری، در کنار سایر دستگاه‌های تخصصی، تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را به‌کار گرفته است.

example-image

کاشت ۱۷هزار اصله درخت در منطقه ۷ تبریز

علی کوشکسرا در گفت‌وگو با خبرنگاران، حجم انبوه کاشت درخت را در راستای تحقق بخشیدن نهضت درختکاری تبریز عنوان کرده و اظهار داشت: با توجه به تأکید دکتر صادق نجفی شهردار تبریز برای توسعه درختکاری، برنامه‌ریزی انجام‌یافته در این مورد توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز با جدیت تمام در حال اجرا است.

وی افزود: همچنین طی این مدت تعداد ۳۳ هزار بوته از انواع درختچه‌های زینتی ازجمله زرشک در راستای توسعه فضای سبز منطقه هفت شهرداری تبریز کاشته شده است.

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز گفت: در این‌ بین عملیات کاشت ۲۵ هزار بوته از ارقام ردیفی نیز جهت زیباسازی و کمک به رشد فضای سبز از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح این منطقه انجام‌یافته است.

وی افزود: پیرو سیاست‌های کلی شهرداری کلان‌شهر تبریز و نام‌گذاری امسال به‌عنوان سال توسعه فضای سبز، افزایش درختکاری و فضای سبز برای استفاده مناسب از فضاهای سبز شهری همچنین عملیات جوان‌سازی پارک‌ها با جایگزینی و کاشت نهال‌های جدید به‌جای درختان خشک‌شده به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی توسعه تلقی شده است.

کوشکسرا، با اشاره به این که اقدامات نهضت درختکاری تبریز به خوبی و طبق برنامه پیش‌بینی‌شده در حال اجرا است، گفت: مناطق با توجه به برنامه مصوب، در این زمینه اقدام کرده‌اند و این اقدامات در سطح شهر بسیار محسوس است به‌طوری‌که شهروندان می‌توانند تحولات کاشت درخت و درختچه در تبریز را مشاهده کنند.

وی با اشاره به نوع گونه‌های کاشته شده در این طرح بزرگ یادآور شد: این گونه‌ها عمدتاً درختان بومی و سازگار با منطقه از جمله اقاقیا، کبوده، زبان‌گنجشک، چنار، سنجد و... هستند و یا حداقل درختان سازگار با درختان موجود در خیابان‌های شهری را شامل می‌شوند چراکه نمی‌خواهیم ناهمگونی با سایر درختان ایجاد شود .

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز در پایان از توزیع ۳هزار اصله نهال جهت کمک به ارتقا فرهنگ کاشت درخت، توسط شهرداری منطقه هفت تبریز بین شهروندان تبریزی خبر داد.

  منبع : خبرگزاری تسنیم
  12:09   چهارشنبه 27 مرداد 1395  
 نظرات