اخبار   
 

 تغییرات جدید قیمت مصالح ساختمانی اعلام شد

مرکز آمار ایران نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در نیمه اول سال جاری را منتشر کرد...

تغییرات جدید قیمت مصالح ساختمانی اعلام شد

مرکز آمار ایران نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در نیمه اول سال جاری را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در نیمه اول 1393، در 3 گروه «خاک»، «مصالح سنگی بتن و بنایی» و «سنگ های ریشه دار»، متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری، نسبت به دوره قبل افزایش داشته است.

مقایسه متوسط قیمت اقلام در گروه «سنگ های تخت پلاک» در نیمه اول 1393 با نیمه قبل، حاکی از افزایش متوسط قیمت تمامی اقلام است. در بین اقلام این گروه، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «سنگ پلاک صیقلی تراورتن سفید- درجه یک» با 24.8 درصد بوده است و «پودر سنگ معمولی» با 6.9 درصد دارای کمترین افزایش متوسط قیمت در این گروه بوده است.

گروه آجر و سفال

با مقایسه ی اقلام گروه «آجر و سفال» در این دوره نسبت به دوره ی قبل، مشاهده می شود متوسط قیمت تمامی اقلام، افزایش داشته است. در این میان، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «آجر فشاری» با 17.7 درصد بوده است. «سفال کفشک فوندوله به ابعاد 2.5*13*4.5» درصد نیز دارای کمترین افزایش متوسط قیمت در این گروه بوده است.

گروه لوله و پروفایل های فولادی مورد مصرف در سازه

در گروه «لوله و پروفیل های فولادی مورد مصرف در سازه»، شاهد نوسان متوسط قیمت ها گاه به صورت افزایشی و گاه به صورت کاهشی هستیم. بیشترین افزایش قیمت متوسط نسبت به دوره ی قبل مربوط «نبشی نمره 30» با 29.1 درصد و بیشترین کاهش قیمت متوسط مربوط به «تیر آهن نمره 30» با 37.9 درصد بوده است.

گروه میلگرد

در گروه «میلگرد»، متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره ی قبل دارای افزایش بوده است. در بین اقلام این گروه بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «مفتول سیاه» با 24.1 درصد و کمترین افزایش مربوط به «میلگرد ساده نمره 18» با 0.3 درصد بوده است.

گروه ورق های فلزی

در گروه «ورق هادی فلزی»، متوسط قیمت تمامی اقلام به جز یک قلم نسبت به دوره ی پیش دارای کاهش بوده است. در بین اقلام این گروه، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «ورق سیاه به ضخامت بیش از 3 میلی متر» با 13.0 درصد و بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «پروفیل برنز توخالی» با 47.2 درصد بوده است.

گروه ورق های گالوانیزه

در گروه «ورق های گالوانیزه»، مقایسه ی متوسط قیمت اقلام در این دوره با دوره ی قبل و دوره ی مشابه سال قبل حاکی از افزایش قیمت تمامی اقلام آن به جز یک قلم است. در بین اقلام این گروه، بیشترین افزایش متوسط قیمت نسبت به دوره ی قبل مربوط به «ورق گالوانیزه ی کرکره ای» با 2.7 درصد و بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «ورق گالوانیزه با موج ذوزنقه» با 13.0 درصد بوده است.

گروه قطعات پیش ساخته ی سیمانی و بتنی

در گروه «قطعات پیش ساخته ی سیمانی و بتنی»، مقایسه ی متوسط قیمت اقلام در نیمه ی اول 1393 با نیمه ی قبل نشان می دهد که متوسط همه ی قیمت ها افزایش داشته است.

گروه موزاییک

نتایج آمارگیری نیمه ی اول 1393 نمایانگر آن است که در گروه «موزاییک»، متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری نسبت به دوره ی قبل افزایش داشته است. در این میان، بیشترین افزایش متوسط قیمت مروبط به «موزاییک ایرانی آجدار برای فرش محوطه به ابعاد 30*30» با 47.6 درصد است.

گروه چوب

مقایسه ی نتایج این آمارگیری با دوره ی پیش حاکی از آن است که در گروه «چوب»، «مصالح ساخته ی چوبی» و «گروه قطعات پیش ساخته ی چوبی» تمامی اقلام دارای افزایش قیمت بوده اند. بیشترین قیمت در این سه گروه مربوط به «چوب چهارتراش ایرانی» با 59.3 درصد و کمترین افزایش مربوط به «تخته ی نراد خارجی» با 5.6 درصد بوده است.

گروه های محصولات پلاستیکی، پوشش کف و دیوار

در گروه «محصولات پلاستیکی پوشش کف و دیوار» متوسط قیمت تنها دو قلم دارای اطلاع بوده که تنها «کفپوش پلاستیکی از نوع وینیل به ضخامت 1.5 میلی متر به صورت تایل» در نیمه قبل دارای اطلاع بوده است و متوسط قیمت آن دارای 21.5 درصد افزایش بوده است.

گروه های مصالح پلاستیکی و لاستیکی

در گروه «مصالح پلاستیکی و لاستیکی» متوسط قیمت تمامی اقلام به جز یک قلم نسبت به دوره ی پیش افزایش داشته است، به نحوی که بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «پلاستوفوم (یونولیت) 20 کیلوگرم در متر مکعب» با 28.9 درصد و بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «ورق بدون موج اکریلیک به ضخامت حدود 3 میلی متر» با 2.4 درصد بوده است.

گروه چتایی

نتایج آمارگیری نیمه ی اول 1393 نمایانگر آن است که در گروه «چتایی»، متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری نسبت به دوره ی قبل افزایش داشته است. در این میان، بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «گونی چتایی 7*40» با 8.3 درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «گونی چتایی 11*45» با 1.2 درصد است.

  منبع : خبرگزاری مهر
  17:01   چهارشنبه 7 آبان 1393  
 نظرات