اخبار   
 

 راه‌اندازی کمپین حفاظت از باغ‌های تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان‌های دولتی و غیر دولتی نسبت به صیانت از باغات هوشیارتر شده‌اند، گفت: به زودی کمپین حفاظت از باغ‌های تهران رسماً فعالیت خود را آغاز خواهد کرد...

راه‌اندازی کمپین حفاظت از باغ‌های تهران

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان‌های دولتی و غیر دولتی نسبت به صیانت از باغات هوشیارتر شده‌اند، گفت: به زودی کمپین حفاظت از باغ‌های تهران رسماً فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

محمد سالاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس ضمن حمایت از کمپین " حفاظت از باغ‌های تهران" اظهار داشت: اساساً هر کمپینی که از سوی مردم در راستای نظارت بر فضاهای سبز و باغات و صیانت از آنها قطعا مورد حمایت است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، افزود: بدون نظارت مردمی، نظارت پایداری نخواهد بود و ما در شورای چهارم اگر توانسته‌ایم در خصوص صیانت از باغ‌ها و فضای سبز موفقیتی کسب کنیم به موجب حمایت‌ها و نظارت اجتماعی مردم و رسانه‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: ایجاد کمپین‌های نظارتی در حوزه‌های تخصصی و از جمله محیط زیست و باغات در راستای توسعه دیده‌ بان‌‌های شهری است که همیشه دنبال می‌شود. در کل کشورهای توسعه یافته موضوع پذیرفته شده است.

سالاری خاطرنشان کرد: دیده‌ بان‌‌های شهری همان نماینده‌های مردمی هستند که دارای تجربیات و تخصص‌های علمی هستند که در همه حوزه های و حتی پروژه‌های عمرانی، معماری و شهرسازی لازم است تا وجود داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: دیده‌ بان‌های شهری در فرایند مطالعه و اجرای پروژه‌ها موثر باشند و هدایت کننده اهداف نیز باشند. در خصوص باغات حضور دیده بان های شهری چون کمپین " حفاظت از باغ‌های تهران" که از سوی مردم و برای ارتقا کیفیت محیط شهرهاست قطعا موثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حفاظت از باغ ها و فضاهای سبز اولویت نخست تمامی مسئولان نظام است، گفت: امروزه دغدغه مقام معظم رهبری و همچنین تمامی مسئولان شهری موضوع باغات و فضاهای سبز است. منتهی صیانت از باغات در کلان شهری مانند تهران توسط 31 عضو شورا یا تنها مجموعه شهرداری امکان پذیر نیست و کمک چنین کمپین‌هایی و تک تک آحاد مردم ضروری است.

سالاری گفت: امروزه گزارش‌های مختلف روزانه از سوی اهالی محلات مختلف شهر تهران به دست ما می‌رسد، وجود دارد. این گزارش‌ها سبب خواهد شد تا افراد متخلف دیگر خواب آرامی نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نظارت‌های دقیق مردم در خصوص صیانت از باغات هزینه تخلف برای متخلفانی که اقدام به قطع درختان می‌کند را بالا برده است، گفت: از همین جهت نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی هم نسبت به صیانت از باغات هوشیارتر شده‌اند.

  منبع : فارس نیوز
  12:08   چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394  
 نظرات