اخبار   
 

 پیش‌فروش ساختمان باید پس از صدور شناسنامه‌ی فنی انجام بگیرد

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان گفت: تسهیل فرآیندهای ساخت‌وساز و صدور شناسنامه‌ی فنی ـ ملکی برای ساختمان‌ها امری مهم و ضروری است و باید مورد توجه قرار بگیرد ...

پیش‌فروش ساختمان باید پس از صدور شناسنامه‌ی فنی انجام بگیرد

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان گفت: تسهیل فرآیندهای ساخت‌وساز و صدور شناسنامه‌ی فنی ـ ملکی برای ساختمان‌ها امری مهم و ضروری است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرسول جان نثاری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: کمیسیون عمران،‌ معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر جلساتی را برای رفع مشکلات مردم در حوزه ساخت و ساز شهری برگزار می کند.

وی اضافه کرد: در این جلسات از نهادهای مرتبط مانند شهرداری، نظام مهندسی، اداره ثبت، اداره گاز، اداره برق، اداره راه و شهرسازی، اداره استاندارد دعوت شده است و یک جلسه فراگیر با حضور همه نهادها در روز جمعه آینده برگزار خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن دعوت از تمام همکاران و مدیران برای حضور در این جلسه تصریح کرد: در این جلسات از نظام مهندسی خواسته ام که فرآیندها را ساده و تسهیل کنند که اقدام خوبی شکل گرفته است که جای تقدیر و تشکر دارد.



وی ادامه داد: معمولا در بازدید سقف ها برای تاییدیه آنها زمان قابل توجهی از مردم گرفته می شود که از هفته گذشته نیازی به مراجعه حضوری نبوده و به صورت اینترنتی نوبت گرفته شده و خود بازدید از سقف ها به صورت راندم بوده و در صورتی که پس از ۲۴ ساعت بازدید از سوی سازمان انجام نشود مالک می تواند اقدام به اجرای پروژه کند و امیدواریم در شهرسازی هم همین اقدام را انجام دهند.

جان نثاری با اشاره به لزوم تسهیل فرایندهای ساخت و ساز و صدور شناسنامه فنی، ملکی برای ساختمان ها تاکید کرد: اجرایی شدن صدور شناسنامه فنی، ملکی ساختمان ضروری است که طبق قانون هر گونه پیش فروش ساختمان باید پس از صدور شناسنامه فنی، ملکی باشد. وی افزود: این مورد می تواند از بسیاری از تخلفات و کلاه برداری ها در پیش فروش آپارتمان ها جلوگیری کند.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در جلسه ای در روز گذشته مقرر شد شهرداری اصفهان اقدامات اجرایی را در این خصوص انجام دهد و شاهد صدور آن در مناطق شهرداری باشیم.

وی اظهار کرد: اخیراً وزیر راه و شهرسازی جناب آقای آخوندی ابلاغیه ای را در زمینه شفاف تر کردن موضوع صادر کرده اند که می تواند مشکلات را تا حدودی برطرف کند.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  16:00   دوشنبه 5 مهر 1395  
 نظرات