اخبار   
 

 طبق ضوابط قانونی درج نام مجری در پروانه ساختمانها الزامی است

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با ارسال نامه ای به معاون وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهداری ها و همچنین شهردار تهران با اشاره به ماده 4 قانون نظام مهندسی و...

طبق ضوابط قانونی درج نام مجری در پروانه ساختمانها الزامی است

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با ارسال نامه ای به معاون وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهداری ها و همچنین شهردار تهران با اشاره به ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال 74، خواستار الزام شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمان به درج نام و مشخصات مجری در پروانه صدور ساختمان و قراردادها شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان تاکید کرده این ضابطه قانونی با هدف صرفه جویی در منابع ملی از جمله مصرف انرژی و کاهش حوادث ساختمانی، شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه را ملزم به درج نام و مشخصات مجری در پروانه صدور ساختمان ها و قراردادها کرده است. در نامه ارسالی معاون وزیر راه و شهرسازی به شهردار تهران، معاون وزیر کشور کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهداری ها تاکید شده است: در قرارداد های افراد صاحب صلاحیت با مالکان مقرر شده، 'شهرداری ها و سایر مراجع صدور پروانه ساختمان موظفند نام و مشخصات مجری واجد شرایط را که توسط مالک معرفی شده و نسخه ای از قرارداد منعقد شده با او را که در اختیار شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قرار داده است، در پروانه مربوط قید نمایند'.

در نامه مظاهریان به شهردار تهران و معاون وزیر کشور آمده است: انتخاب اشخاص دارای صلاحیت اجرای ساختمان(سازنده – پیمانکار – مجری)و واگذاری تمام یا بخشی از عملیات ساختمانی به آنان جزء حقوق شهروندان(مالک – صاحبکار)بوده و مرجع دیگری مجاز به مداخله یا معرفی اشخاص حقیقی یا حقوقی خاص برای عملیات ساختمانی به آنان نمی باشند.

از آنجا که لازم و ضروری است تمام مراجع صدور پروانه ساختمان (از جمله آن شهرداری)الزام قانونی فوق را با دقت اجرا کرده و از اجرای ساختمان توسط اشخاص فاقد صلاحیت جلوگیری و همزمان زمینه قانونی اجرای ساختمان توسط اشخاص دارای صلاحیت را فراهم نمایند، لذا خواهشمند است دستور فرمایند مراتب فوق به معاونت ها و مناطق ذیربط مجدداً ابلاغ و تاکید تا اهداف قانونی این امر محقق گردد.

  منبع : ایرنا
  12:03   دوشنبه 16 شهریور 1394  
 نظرات    
 
حسن عیوضی 18:25 دوشنبه 16 شهریور 1394
0
 حسن عیوضی
از درایت و پشتیبانی معاون محترم کمال قدردانی رادارم  .اعلام میکنم  ما مهندسان حامی مدیران مدبر و همراه هستیم و خواهیم بود 
محمدرضا جمشیدیان 17:25 سه شنبه 17 شهریور 1394
1
 محمدرضا جمشیدیان
اقدامات وزارت راه شهر سازی و مدیران لایق آن نشان از کارآمدی این وزارتخانه دارد.
صنعت ساختمان ایران، با تعیین مجری ذیصلاح، یک قدم بزرگ به سمت بهبود کیفیت ساختمان ها بر می دارد.