اخبار   
 

 تداوم برج‌سازی در باغ‌های منطقه‌ی 22 تهران

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از ادامه‌ی ساخت‌وسازهای بلندمرتبه در منطقه‌ی 22 شهر تهران برخلاف مصوبه‌ی شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد...

تداوم برج‌سازی در باغ‌های منطقه‌ی 22 تهران



رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از ادامه‌ی ساخت‌وسازهای بلندمرتبه در منطقه‌ی 22 شهر تهران برخلاف مصوبه‌ی شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد.
محمدسالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر روز گذشته در صحن علنی در تذکری به شهرداری تهران گفت: در سال گذشته مجموعه­‌ای از مصوبات شورای عالی شهرسازی در ارتباط با مغایرت­‌های طرح تفصیلی و طرح جامع بررسی شد که یک‌سال طول کشید و یکی از موضوعات آن مربوط به بلند مرتبه‌‌سازی در منطقه 22 تهران بود که قرار شد تا زمانی که شهرداری تهران طرح تفصیلی جدیدی را برای آن منطقه ارائه دهد، بلند مرتبه‌سازی در این منطقه متوقف شود. او ادامه داد: اما اکنون به موجب مصوبات گذشته کمیسیون ماده پنج، بلند‌مرتبه‌سازی‌ها در این منطقه متوقف نشده و براساس قاعده 30 به 70 در حال انجام است.
او تصریح کرد: با تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی جدید شهر تهران باید تمامی مصوبات قبلی ابطال وحذف می­‌شد، اما مشاور مربوطه به این موضوع دقت نکرده و بر اساس یکی از بندهای کمیسیون ماده پنج که مربوط به حدود 15 سال پیش بود، بحث 30-70 در منطقه 22 عملیاتی شده است. به گفته وی این در حالی است که با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در سال گذشته تمامی ساخت‌وساز‌های بلندمرتبه در منطقه 22 شهر تهران باید متوقف می‌شد و شهرداری تهران مکلف بود ظرف مدت 3 ماه طرح تفصیلی ویژه منطقه 22 با رویکرد زیست‌محیطی و محدودیت بارگذاری ارائه دهد که تاکنون این مورد اتفاق نیفتاده است.
به گزارش «دنیای اقتصاد» بخش وسیعی از محدوده منطقه 22 شهر تهران را باغات و فضای سبز تشکیل می‌دادند که با شروع ساخت‌وسازهای گسترده و بلندمرتبه در این منطقه این باغات تخریب و برج بلندمرتبه جای آنها را گرفتند.

عقب‌ماندگی 82 درصدی در اجرای پروژه های شهری
همچنین در جلسه دیروز رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گزارش نظارتی عملکرد پروژه‌های سرمایه‌ای و کمک سرمایه‌ای مستمر (پروژه‌هایی که هر ساله در شهر تهران اجرایی می‌شود همچون آسفالت‌کشی یا جدول‌کشی خیابان‌ها) و غیرمستمر (به معنی پروژه‌هایی که هر ساله اجرایی نمی‌شوند مثل ساخت یک ورزشگاه) سال ۹۳ شهرداری تهران را ارائه کرد. علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به بررسی ۱۵۳۰ پروژه در این گزارش اظهار کرد: میانگین درصد پیشرفت فیزیکی زمان بازدید پروژه‌های غیر مستمر مناطق حدود ۸۳ درصد و پروژه‌های معاونت‌ها حدود ۸۰ درصد است در حالی که انتظار ما در زمان بازدید پیشرفت صددرصدی پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی بوده است. به‌طور میانگین 81 درصد عقب‌ماندگی در پروژه‌های شهرداری در سال ۹۳ وجود داشته است.
دبیر تاکید کرد: طبق بررسی‌های انجام شده علت تاخیر پروژه‌های بازدید شده در ۲۵ درصد موارد مشکل تامین زمین؛ ۱۲ درصد مشکل طراحی و برنامه‌ریزی؛ ۸ درصد پیمانکار؛ ۳۰ درصد مالی؛ ۸ درصد اجرا و ۲۳ درصد باقی مانده به سایر موارد مربوط می‌شود. او افزود: ۲۵ درصد پروژه‌های غیرمستمر به دلایل فوق فعالیت اجرایی ندارند.


برگرفته از :
www.donya-e-eqtesad.com

  منبع : ارسال شده توسط گروه رسانه‌ای دیرین
  09:03   چهارشنبه 10 تیر 1394  
 نظرات